Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Baš se veselim
objavljeno: 15. siječnja 2018.

Kad smo se spremali za zimske praznike, pomalo mi je bilo žao što se rastajemo jer je sve funkcioniralo „kao po špagi“ – uspjela sam postići da u jednom danu radimo, igramo se, pjevamo, ali i napišemo domaću zadaću da bi učenici kod kuće imali više vremena za igru. Nakon tri tjedna duljeg spavanja teško će biti sve vratiti na staro.

  • Što sve planiram raditi sa svojim učenicima?

Prvo ću napraviti novi raspored sjedenja učenika. To ne radim zbog nekog posebnog razloga, nego zato što držim da bi se svi učenici trebali dobro poznavati, a ne se družiti samo s onima s kojima imaju zajedničke interese.

Nadalje, prvi dan planiram cijeli školski sat razgovarati s učencima o ocjenama – što je ocjena, koje je njezino značenje, koje se ocjene zapisuju u e-Dnevnik, a koje samo u bilježnice, zatim o tome što i kako provjeravam (zadaće…).

Svi učenici ponedjeljkom pohađaju istu izvannastavnu aktivnost – kreativno-projektne radionice. Stoga ćemo malo razgovarati o projektima, odnosno o onima u kojima smo sudjelovali i onima u kojima ćemo sudjelovati. Pokušat ćemo analizirati što smo sve napravili, kako smo se organizirali, tko nam je pomogao, što su novo naučili i što su primijenili u svojem radu. Na kraju ćemo pokušati i vrednovati projekte.

Napravit ću vremenski prikaz usvojenih sadržaja koji su propisani nastavnim planom i programom i objasniti im da je pred nama još puno posla jer u nekim sadržajima (početno čitanje i pisanje) nismo ni na pola puta.

Budući da je naš kutić za čitanje dobro opremljen (otprije smo imali ormarić s knjigama, a sad imamo i dio za sjedenje, odnosno stolić i jastučiće na kojima mogu sjediti), želja mi je da ga učenici što više posjećuju. Voljela bih da nastave čitati jedni drugima, da „bruse“ tu vještinu i zavole čitanje općenito.

Veselim se i odlascima u obližnji park, pjesmi i njihovu veselju kad nešto krivo napravim, a oni me ozbiljna lica gledaju čudeći se tome što i ja mogu pogriješiti.

Nisam altruist, ali veselim se radu, redu i pozitivnoj atmosferi koju djeca stvaraju. Veselim se novim spoznajama i novim poteškoćama koje ćemo zajedno morati riješiti. Veselim se njihovu uspjehu i sreći kad ostvare svoj cilj.

Najviše se veselim igrokazu Šeširi koji ćemo izvesti na Svetonedeljskom fašniku. Počeli smo se pripremati još u prosincu. Uloge su podijeljene, a pred nama je najkreativniji i najzahtjevniji dio – izrada šešira.

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/  | UHURN Zvono

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.