Kad sam dobila popis svojih učenika, naišla sam na ime učenika uz koje je pisalo i ime i prezime njegova asistenta u nastavi. Odmah sam počela razmišljati o tome zašto to dijete ima asistenta. Vjerujem da bi svi tako reagirali.
Kad sam pročitala svu dokumentaciju o djetetovim teškoćama (želim zaštititi dijete, stoga neću pisati o njima), moj je prvi zadatak bio saznati više o tome. Noćima prije početka prvog razreda doslovno sam se preznojavala pitajući se hoću li znati raditi s takvim djetetom.
Na prvom roditeljskom sastanku (prije početka nastave) zamolila sam roditelje tog djeteta da ostanu sa mnom nakon sastanka. Željela sam da me bolje upoznaju s teškoćama svojeg djeteta.
Roditelji su iskreno i bez puno pretjerivanja govorili o djetetovu razvoju, napretku itd. Čak su mi pokazali i njegovu fotografiju. Nakon tog iskrenog razgovora bila sam smirenija. Taj me razgovor potaknuo da se još bolje pripremim i prilagodim metode i oblike rada tom djetetu.
Najvažnije mi je bilo u razredu postići atmosferu brižnosti, međusobnog prihvaćanja i zajedništva. Odlučila sam organizirati više radionica kakve sam pronašla u knjigama koje govore o djeci s teškoćama, odnosno o inkluziji/integraciji takve djece u redovitu nastavu.
- Radionice možete pronaći OVDJE
- Literaturu pogledajte OVDJE.
Dosad smo uspješno odradili tri radionice, a u mojem je razredu atmosfera poticajna, suradnička i zajednička (to znači da se ne primjećuje da je netko drukčiji).
U radu mi iznimno pomaže i djetetova asistentica. Držim da samo takav, zajednički rad daje rezultate.
Nedavno smo u uvodnom dijelu sata tjelesne i zdravstvene kulture igrali igru ledene babe. U jednom su trenutku to dijete „zaledili“, a ostali su ga učenici okružili i svojim tijelima „odledili“. Gledajući ih, shvatila sam da imam dobar i kvalitetan razred u koji sam posadila sjeme prijateljstva, tolerancije i brige. Svako zrno zasad uspješno klije.
MOJ RAZRED
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/ | UHURN Zvono
………..
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.