Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Biti prijatelj
objavljeno: 23. listopada 2017.

Kad sam dobila popis svojih učenika, naišla sam na ime učenika uz koje je pisalo i ime i prezime njegova asistenta u nastavi. Odmah sam počela razmišljati o tome zašto to dijete ima asistenta. Vjerujem da bi svi tako reagirali.

Kad sam pročitala svu dokumentaciju o djetetovim teškoćama (želim zaštititi dijete, stoga neću pisati o njima), moj je prvi zadatak bio saznati više o tome. Noćima prije početka prvog razreda doslovno sam se preznojavala pitajući se hoću li znati raditi s takvim djetetom.

Na prvom roditeljskom sastanku (prije početka nastave) zamolila sam roditelje tog djeteta da ostanu sa mnom nakon sastanka. Željela sam da me bolje upoznaju s teškoćama svojeg djeteta.

Roditelji su iskreno i bez puno pretjerivanja govorili o djetetovu razvoju, napretku itd. Čak su mi pokazali i njegovu fotografiju. Nakon tog iskrenog razgovora bila sam smirenija. Taj me razgovor potaknuo da se još bolje pripremim i prilagodim metode i oblike rada tom djetetu.

 

Najvažnije mi je bilo u razredu postići atmosferu brižnosti, međusobnog prihvaćanja i zajedništva. Odlučila sam organizirati više radionica kakve sam pronašla u knjigama koje govore o djeci s teškoćama, odnosno o inkluziji/integraciji takve djece u redovitu nastavu.

  • Radionice možete pronaći OVDJE

 

  • Literaturu pogledajte OVDJE.

 

Dosad smo uspješno odradili tri radionice, a u mojem je razredu atmosfera poticajna, suradnička i zajednička (to znači da se ne primjećuje da je netko drukčiji).

U radu mi iznimno pomaže i djetetova asistentica. Držim da samo takav, zajednički rad daje rezultate.

Nedavno smo u uvodnom dijelu sata tjelesne i zdravstvene kulture igrali igru ledene babe. U jednom su trenutku to dijete „zaledili“, a ostali su ga učenici okružili i svojim tijelima „odledili“. Gledajući ih, shvatila sam da imam dobar i kvalitetan razred u koji sam posadila sjeme prijateljstva, tolerancije i brige. Svako zrno zasad uspješno klije.

MOJ RAZRED  

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/  | UHURN Zvono

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.