Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Brojevna crta
objavljeno: 14. svibnja 2018.

Do tog AHA-trenutka dug je i (katkad) naporan put.

Što nam je na tom putu pomoglo?

a) Brojevna crta – da bi učenici lakše usvojili taj pojam, razgovarali smo o trakama koje na sebi imaju označene brojeve (npr. krojački metar) ili o nizu brojeva na ravnalu, trokutu i sl. Objasnila sam učenicima da su brojevi na njima zapisani u jednakim razmacima.

Izradila sam za njih listiće (koji su pratili usvajanje sadržaja i pojma brojevna crta):

  • brojevna crta do 5

https://1drv.ms/b/s!AmeYXpI81Uulguw4V2ZB5Xh1Zir1gQ

  • brojevna crta do 10

https://1drv.ms/b/s!AmeYXpI81Uulguw5b-RHb7KhuMUeZg

  • brojevna crta do 20

https://1drv.ms/b/s!AmeYXpI81Uulguw3VXsSb3iEC8USDw.

b) Računanje na brojevnoj crti – zadatci koje sam izradila nalaze se na poveznici https://1drv.ms/b/s!AmeYXpI81UulguEv6kA0ZQLT43EwKw.

Kad su svladali poredak brojeva (koji broj prethodi zadanom broju, a koji mu slijedi), polako su prestajali upotrebljavati prstiće u računanju.

Za njih sam izradila i plastificirala brojevne crte do 20.

https://1drv.ms/f/s!AmeYXpI81Uulguw7d_z_XaFHTQGeYw

U tom se trenutku sve činilo lagano. Umjesto mnoštva crtanja u bilježnicu (katkad i nisu stali svi brojevi do 20) počeli smo zajednički upotrebljavati crtu pred svima.

Kad zbrajaju, prstom prekriju prvi pribrojnik i broje udesno za onoliko mjesta koliki je drugi pribrojnik u zadatku.

Kad oduzimaju, postupak je isti, jedino se broji ulijevo onoliko mjesta koliko iznosi umanjitelj.

Učenici su nestrpljivo čekali sat matematike da izvade svoje crte i da počne računanje.

 

c) Posljednji stupanj prije automatizacije bio je brzo računanje – uveli smo mnoštvo igara, ali ni u jednom trenutku nisam zabranila upotrebu brojevne crte.

Počeli su crtu doživljavati kao „džokera“ – nešto što im daje sigurnost ako pogriješe ili na što mogu „baciti oko“ kad su nesigurni.

Igra brzog računanja zbrajanja i oduzimanja do 20

 

Za svaku generaciju prvašića tražim načine s pomoću kojih učenici mogu na što lakši način usvojiti to gradivo koje im je apstraktno. Dobitna je kombinacija upotreba brojevne crte i igranje IKT igara brzog računanja. Svi učenici (21) uspješno su svladali zbrajanje i oduzimanje do 20.

Listići za vježbu su u PRILOGU ovoga ČLANKA.

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/  | UHURN Zvono | Sav materijal izradila Sandra Vuk koristeći se alatom Worksheet crafter.

 ..……….

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.