Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
Dnevnik jednog odrastanja
Kako nastaju projekti
objavljeno: 11. travnja 2016.

Tako možemo pratiti sve sastavnice projekta i procijeniti je li dovoljno kvalitetan.

,,Um je poput padobrana – funkcionira samo ako je otvoren”, poznata je izreka Alberta Einsteina koja nam jeposlužila kao misao vodilja u provođenju projekta učiteljice Pastuović.

Željeli smo obilježiti dan rođenja Alberta Einsteina (14. ožujka) i Svjetski dan voda (22. ožujka) s pomoću istraživačkog pristupa i izvođenjem pokusa jednom u tjednu u razdoblju od 14. ožujka do 4. travnja 2016.

U provođenju projekta sudjelovalo je šest učitelja. Ovisno o tome koji razred pohađaju učenici kojima predaje, svaki je učitelj odabrao kurikulumsko područje koje najbolje odgovara zadanoj temi te pripremio međupredmetne nastavne sadržaje za svoje učenike.

Provođenje projekta organizirano je kao integrirani nastavni dan. Naglasak je bio na istraživanju i pokusu kao metodama spoznavanja svijeta te aktivnostima u timovima koji kvalitetno surađuju i prihvaćaju odgovornost za rješavanje svojeg zadatka.

CILJEVI PROJEKTA:

  • uočiti prirodni izvor (vodu) u sredini u kojoj učenici žive, odrediti njegova obilježja, trenutačno stanje, što ga ugrožava, otkriti povezanost vode s prirodom te njezin utjecaj na nju
  • popularizirati istraživački pristup i suradnički način rada kao dobre metode učenja i pamćenja sadržaja
  • poticati kritičko i odgovorno promišljanje u djece od njihove najranije dobi i učiti ih rješavanju problema.

U svojem sam 2.b razredu odlučila s učenicima izvesti pokus. Željela sam ih naučiti lijepom ponašanju tijekom izvođenja pokusa i uočavanju problema. Nakon izvođenja pokusa zaključke smo zabilježili i snimili.

NAŠI RADNI MATERIJALI [ klik ]

 

Učenici su na kraju projekta znali:

  • imenovati vode u prirodnom okružju i sredini u kojoj žive (reći ime i vrstu najbliže vodene površine)
  • odrediti svojstva vode s obzirom na predznanje i NPIP
  • objasniti svoju povezanost s vodom i njezin utjecaj na ljude i prirodu u svojoj okolini
  • izvesti dva pokusa za dokazivanje određenog svojstva vode koja su sami odabrali
  • izvući zaključke o izvedenim pokusima
  • izvijestiti o zaključcima
  • izreći slogan za očuvanje voda
  • sami procijeniti svoju aktivnost s obzirom na uspjeh izvođenja dijela zadatka za koji su bili zaduženi, suradnju s ostalim članovima skupine i zadovoljstvo navedenim oblikom rada.

Osim navedenih ishoda koji su iznimno korisni za učenike, rezultat je cijelog projekta bila i izrada mrežne stranice na kojoj su objavljene aktivnosti učenika, izvedeni pokusi, zaključci nakon izvedenih pokusa te razmjena iskustava učenika i učitelja. Na istoj mrežnoj stranici može biti objavljena provedba i ishodi budućih aktivnosti učenika.

Prezentacija autorice projekta je OVDJE  i zato kliknite.

 

Nakon provedbe projekta sa sigurnošću smo zaključili da Udruga Zvono ima novi projekt za sljedeću školsku godinu koji je u skladu s Cjelovitom kurikularnom reformom. Riječ je o projektu utemeljenu na STEM području.

Čestitam autorici projekta Branki Pastuović na izvrsnoj ideji.

…………

Sandra VUK

 Osnovna škola Augusta Šenoe, Zagreb

 UHURN Zvono

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.