Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Korak ispred svih
objavljeno: 14. ožujka 2016.

Najprije da vas upoznam s malim grupama usavršavanja koje se zovu Kaligrafija i minijature.

OPIS

■ CILJ: usvojiti osnovne vještine lijepog pisanja, upoznati različite grafičke i slikarske tehnike u pisanju, izraditi ukrasne plakate vlastitim rukopisnim pismom.
■ TRAJANJE: 4 tjedna (9 zadataka)
SVRHA: u današnje vrijeme, dok većinom tipkamo, pokazala se potreba za tečajem u kojem bi se objedinilo pisanje, ukrašavanje, likovni elementi i mala zrnca mudrosti.
■ NAČIN I OBLIK RADA U TEČAJU:
Tečaj traje 4 tjedna, ali ima nekoliko segmenata. Prva dva tjedna moglo bi se nazvati zagrijavanjem. Vježbamo oblike pisanja (pokušat ćemo uloviti ritam likovnih umjetnika koji su stvorili naš slovopis) i tehnike. Druga dva tjedna polaznici dobivaju određenu mudrost da ju prikažu (poslovicu).
■ NAČIN PROCJENE USPJEŠNOSTI:
Na kraju 4. tjedna svaki sudionik trebao bi biti u mogućnosti sam napraviti plakat s određenom mudrom misli, a samo pisanje ne bi mu trebalo biti problem.
Da bi sudionik završio tečaj, potrebno je da ostvari barem 70 posto zadataka.
■ POTREBNI MATERIJAL ZA SUDJELOVANJE:
Olovka, drvene boje, flomasteri, kist i tuš, ugljen i fotoaparat kojim ćete svoj uradak fotografirati i postaviti.

Već od trenutka objave usavršavanja učitelji su pojurili prema popunjavanju obrazaca u želji da vide što je to. Budući da je moja želja da to budu male grupe, sve do 8. mjeseca ovaj tečaj i oblik usavršavanja završit će oko 100 učitelja.

DRUGI NOVITET, KOJI OBUHVAĆA PUNO VEĆU SKUPINU PROSVJETNIH DJELATNIKA, JE:

 Svaki tjedan alat jedan – webinari.

 ■ O PROJEKTU

Putem live događanja upoznati neke od web 2.0 alata.

Alate bi sudionici upoznavali putem webinara na kojem bi prezenteri (praktičari iz nastave) prikazali konkretne primjere kako neki alat koristiti, kako izraditi nastavni materijal, kako učenicima prikazati konačni proizvod i koji je cilj uporabe tog alata. Događanja bi bila organizirana jednom tjedno. Na kraju svakog događanja sudionici bi dobili određene zadatke. Zadatke napravljene u tom alatu sudionici bi postavljali na Twin Space projekta.

■ CILJEVI

Učitelji bi stekli kompetencije aktivnog uključivanja informacijsko-komunikacijskih tehnologija (IKT) u svoj rad i izradu interaktivnih nastavnih materijala, što bi dovelo do opće dobrobiti za učenike koji bi koristili izrađeni materijal. Učitelji bi aktivno sudjelovali i svoj rad prezentirali zajednici učitelja okupljenih oko Udruge Zvono.

■ RADNI POSTUPAK

Organizacija 10 događanja (webinara) u svrhu edukacije učitelja.

Događanja bi bila organizirana jednom tjedno (oko 15 live događanja tijekom cijele 2016. godine).

Radovi bi bili pokazani na Twin Spaceu. Svi sudionici bili bi u mogućnosti prezentirati

neki od web 2.0 alata ovisno o dogovoru s voditeljom projekta.

■ OČEKIVANI REZULTATI

Javni produkt svih live događanja bila bi izrada nastavnih materijala koji bi se ugrađivali u Twin Space i bili bi dostupni cjelokupnoj učiteljskoj zajednici.

Snimljeni webinari (događanja) koristili bi u daljnjoj edukaciji i popularizaciji IKT-a u nastavi te popularizaciji eTwinninga.

Već na prvom webinaru uključilo se 280 prosvjetnih djelatnika, željnih nešto konkretno naučiti, korak po korak. Ako i nisu uspjeli pratiti cijeli webinar, voditeljica Dubravka Petković napravila je videosnimku uz pomoć koje su mogli ponoviti gradivo.

Događa se jedna lijepa priča, a Zvono će zvoniti i nadalje… Sve to kako bi naši učenici znali da učitelji drže korak s njima.

Piše: Sandra VUK | Osnovna škola ‘Augusta Šenoe’ – Zagreb | UHURN Zvono | 

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnista i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.