Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Pokret je svuda oko nas
objavljeno: 17. rujna 2018.

Neprestano cupkaju nogama ili lagano lupkaju olovkom o klupu.

Zbog toga sam zaključila da im je potrebno određeno vrijeme da bi se opet mogli usredotočiti i pozorno pratiti nove sadržaje te da je bolje da zadovoljim njihovu potrebu za pokretom i gibanjem.

Što smo radili u prvom tjednu?

a) Radili smo vježbe istezanja u razredu – vježbe usmjerenih pokreta, vježbe koje  su dobre za smirenje otkucaja naših srca.

b) Igrali smo dječje igre s pjevanjem koje smo naučili u 1. razredu – igre koje su tradicijski orijentirane i koje u sebi imaju elemente folklora.

c) Igrali smo igre dodavanja malim loptama – jedan učenik postavi pitanje i dodaje loptu drugom učeniku koji mora odgovoriti na pitanje.

d) Igrali smo se u parku jer su im te igre iznimno važne.

Za igranje u parku bilo je važno dogovoriti pravila. Park nije velik, nema puno sprava za igru, ali važno je bilo da budu zajedno i da provode vrijeme na otvorenom.

U parku su se dogovorili tko će biti u kojoj skupini (često su prelazili iz skupine u skupinu) i uživali u druženju. Ta je igra još jednom potvrdila da je osmogodišnjacima potrebno kretanje (od škole do parka je otprilike 250 metara), socijalizacija i prihvaćanje vršnjaka. Na taj način uče i prihvaćati različitosti.

Novija istraživanja pokazuju da je kineziološko gibanje jedna od primarnih potreba u toj dobi i da ta potreba treba biti zadovoljena da bi djeca uživala i uspješno funkcionirala cijelog dana.

Mnogi me učitelji pitaju kako da smire određeno dijete ili kako natjerati neko dijete da prestane stalno pričati. Držim da se kretanjem i igrom na otvorenom rješavaju i takvi problemi.

Nakon vremena provedenog u parku povratak u školske klupe nekako je smireniji, svi se zadatci lakše riješe (bez obzira na to kakvi su vremenski uvjeti).

Ovih dana primili smo i pismo učenika koji se odselio u Švedsku. Igru u parku uspoređuje s državom u kojoj boravi.

Njegovi roditelji ponosno govore da je i u Hrvatskoj radio i igrao se na sličan način kao u Švedskoj.

Nemojte zanemarivati važnost gibanja, nego ga udvostručite. Neka svaki dan ima svoj trenutak za igru, neka svaki prostor bude malo igralište.

Potrudimo se da djeca zavole školu – igra će ih naučiti da ostvare sve ishode GOO-a i bez mapa i hrpe papira.

Sandra VUK, OŠ Sveta Nedjelja | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ | osobne stranice [s interaktivnim materijalom]  goo.gl/tXVqPa