Neprestano cupkaju nogama ili lagano lupkaju olovkom o klupu.
Zbog toga sam zaključila da im je potrebno određeno vrijeme da bi se opet mogli usredotočiti i pozorno pratiti nove sadržaje te da je bolje da zadovoljim njihovu potrebu za pokretom i gibanjem.
Što smo radili u prvom tjednu?
a) Radili smo vježbe istezanja u razredu – vježbe usmjerenih pokreta, vježbe koje su dobre za smirenje otkucaja naših srca.
b) Igrali smo dječje igre s pjevanjem koje smo naučili u 1. razredu – igre koje su tradicijski orijentirane i koje u sebi imaju elemente folklora.
c) Igrali smo igre dodavanja malim loptama – jedan učenik postavi pitanje i dodaje loptu drugom učeniku koji mora odgovoriti na pitanje.
d) Igrali smo se u parku jer su im te igre iznimno važne.
Za igranje u parku bilo je važno dogovoriti pravila. Park nije velik, nema puno sprava za igru, ali važno je bilo da budu zajedno i da provode vrijeme na otvorenom.
U parku su se dogovorili tko će biti u kojoj skupini (često su prelazili iz skupine u skupinu) i uživali u druženju. Ta je igra još jednom potvrdila da je osmogodišnjacima potrebno kretanje (od škole do parka je otprilike 250 metara), socijalizacija i prihvaćanje vršnjaka. Na taj način uče i prihvaćati različitosti.
Novija istraživanja pokazuju da je kineziološko gibanje jedna od primarnih potreba u toj dobi i da ta potreba treba biti zadovoljena da bi djeca uživala i uspješno funkcionirala cijelog dana.
Mnogi me učitelji pitaju kako da smire određeno dijete ili kako natjerati neko dijete da prestane stalno pričati. Držim da se kretanjem i igrom na otvorenom rješavaju i takvi problemi.
Nakon vremena provedenog u parku povratak u školske klupe nekako je smireniji, svi se zadatci lakše riješe (bez obzira na to kakvi su vremenski uvjeti).
Ovih dana primili smo i pismo učenika koji se odselio u Švedsku. Igru u parku uspoređuje s državom u kojoj boravi.
Njegovi roditelji ponosno govore da je i u Hrvatskoj radio i igrao se na sličan način kao u Švedskoj.
Nemojte zanemarivati važnost gibanja, nego ga udvostručite. Neka svaki dan ima svoj trenutak za igru, neka svaki prostor bude malo igralište.
Potrudimo se da djeca zavole školu – igra će ih naučiti da ostvare sve ishode GOO-a i bez mapa i hrpe papira.
Sandra VUK, OŠ Sveta Nedjelja | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ | osobne stranice [s interaktivnim materijalom] goo.gl/tXVqPa