Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA [ #200 ]
Reci mi, tko si?
objavljeno: 25. ožujka 2019.

Više sam puta napravila introspekciju i pokušala se opredijeliti za samo jedno područje, ali nisam uspjela. Zbog toga na pitanje u čemu sam najbolja odgovorim: „Učiteljica sam, moje su kompetencije jednake u svih sedam područja.“

Predavanja koja traže na županijskim skupovima učitelja vezana su za četiri područja: likovna kultura (Programiranje u nastavi likovne kulture), informacijsko- komunikacijska tehnologija (Od prvih koraka), projektni pristup radu i sadržaji vezani za GOO.

Sve to nije ni djelić onoga što me zanima i što istražujem. Po mojem fizičkom izgledu čovjek bi rekao da mi TZK nije omiljeni sadržaj, a zapravo nije tako.

a) Naš nastup na fašniku – plesne strukture

Tjelesni je nešto što učenici i ja ne propuštamo. Ostvarujemo sve teme za koje imamo uvjete. Ako je sve dobro i pravilno organizirano, zajedno funkcioniramo kao zajednica. Možda ne mogu preskočiti kozlić (do prije nekoliko godina sam mogla), ali zato vježbu pokaže netko od učenika koji se bave gimnastikom. Naravno, ja im prije toga sve dobro usmeno objasnim. Isto tako, treba i dobro poznavati kako asistirati učenicima, odnosno kako ih poticati jer je tako zajamčena uspješnost sata.

b) Glazbena kultura

Svoju sadašnju generacija odmah na prvu osvojila sam pjevanjem. Pjevam im u stankama između pisanja i čitanja, zajedno pišemo i uglazbljujemo rime, završavamo neke pjesme svojim rimama. U našem razredu glazbeni nije samo jednom tjedno nego svaki dan. O tjeloglazbi bih mogla napisati cijelu posebnu kolumnu.

c) Hrvatski jezik

Možda je nastavni predmet koji me najviše zanima ipak hrvatski jezik: lektira, medijska kultura, jezične igre, izražavanje i stvaranje. Nedavno me jedan lijep komentar/kompliment na društvenim mrežama dodatno motivirao: „Biramo nova lektirna djela i, budući da sam paralelka s kolegicom Vuk, znam da ću i svaku novu lektiru zanimljivo interpretirati uz njezinu pomoć.“ Tema mojega diplomskog rada bio je Mato Lovrak i Družba Pere Kvržice. Treba li više objašnjavati?

d) Matematika

Učenje i građenje kuće od temelja do krova za mene je matematika. Taj trenutak spoznavanja (aha-trenutak) je nešto zbog čega volim matematiku. Prateći napredak učenika tijekom četiri godine, gledam kako se razvija njihovo apstraktno mišljenje, kako se vesele svakoj novoj matematičkoj igri.

Matematički cvijet i matematička gatalica (poveznica)

  •  Tko sam, na kraju, ja? „Samo“ učiteljica!

Ovo je 200. kolumna i nekako je zatvorila krug od četiri godine pisanja. Oprostite mi na subjektivnosti u ovoj kolumni − nakon mnoštva napisanih priča, rečenica i slika iz razreda, došlo je vrijeme da se predstavim.

 …………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | 2. razred | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ 

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige