Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Škola u prirodi

ponedjeljak, 15. svibnja 2017.

Moj razred ide u školu u prirodi potkraj svibnja 2017. Trenutačno se za nju naporno pripremamo. Zašto idemo u školu u prirodi?

Škola u prirodi

Želimo s pomoću neposredne stvarnosti usustaviti nastavne sadržaje četvrtog razreda i međupredmetno ih povezati.

 

Škola u prirodi program je višednevne terenske nastave za učenike 4. razreda osnovnih škola koji se izvodi prema preporuci Ministarstva znanosti i obrazovanja. Svako odredište, odnosno mjesto u kojem se izvodi program škole u prirodi nudi, osim ugovorenih programskih sadržaja, i mogućnost odlazaka na poučne izlete koji upotpunjuju terensku nastavu.

Program škole u prirodi podijeljen je na četiri osnovna dijela:

– obrazovni

– odgojni

– sportsko-rekreacijski

– kulturno-zabavni.

  • OBRAZOVNI DIO

Ostvaruje se tijekom cijelog dana, a obuhvaća šetnje i obilaske mjesta, građevina, kulturnih spomenika, izlete, boravak na plaži, šetnju uz obalu itd. Cilj je upoznati učenike s reljefom i klimom primorskog prostora, biljkama, životinjama, različitim karakterističnim pojmovima, razvedenošću obale, zanimanjima ljudi, njihovim radom i turizmom. Svaki učenik dobije unaprijed pripremljene nastavne listiće koji mu omogućuju praćenje sadržaja predviđenih za obradu tijekom škole u prirodi.

  • ODGOJNI DIO

Ostvaruje se od početka dogovaranja i pripremanja za školu u prirodi, a nastavlja polaskom te tijekom boravka. Završava nakon povratka, odnosno tijekom analize škole u prirodi. Obuhvaća upute roditeljima o tome kako pripremiti dijete za školu u prirodi, upute učenicima o ponašanju u autobusu, hotelu, tijekom šetnje, u restoranu, o higijeni i odnosu prema učitelju/učiteljici.

  • SPORTSKO-REKREACIJSKI DIO

Obuhvaća sadržaje tjelesne i zdravstvene kulture te likovne i glazbene kulture iz redovite nastave koji se obrađuju na odredištu škole u prirodi. Sadržaji su prošireni sportskim aktivnostima (igrama, plivanjem) te izradom suvenira, pjevanjem i slušanjem napjeva koji su karakteristični za taj kraj.

  • KULTURNO-ZABAVNI DIO

Ostvaruje se nakon večere organiziranjem različitih tematskih večeri kojima se potiče dječja kreativnost i samostalnost.

Školu u prirodi znam nazvati školom u prirodnom okružju te učenjem koje se temelji na stjecanju iskustva.

Što smo planirali za 4.a i 4.b razred (zajednički dogovor i planiranje razrednika)?

  • IZVANUČIONIČKA NASTAVA

–       TRSAT (Rijeka)

–       KRK – OBILAZAK ŠPILJE BISERUJKE I AKVARIJA U CRIKVENICI

–       OBILAZAK NOVOG VINODOLSKOG – ETNOGRAFSKI MUZEJ

–       SENJ (OBILAZAK MUZEJA I TVRĐAVE NEHAJ)

Načini učenja: razgledanje, uočavanje uz pomoć stručnog vodiča.

Ponoviti i utvrditi pojmove: zemljovid, orijentacija u prostoru, povijesne tvrđave, grad, lijepo i kulturno ponašanje – ponašati se u skladu s pravilima pristojnosti.

  • ZADATCI ZA UČITELJICE:

–       organizirati i planirati putovanje

–       informirati roditelje 

–       pridržavati se pravilnika o izvođenju terenske nastave

–       pripremiti učenike za terensku nastavu: dati im zadatke, uputiti ih u načine izvođenja nastave, napisati zadatke za učenike, pomagati učenicima i usmjeravati ih.

Sada, 10 dana prije puta, mogu reći da je sve spremno. Nastavni materijali su izrađeni, učenici pripremljeni, a roditelji su na roditeljskom sastanku detaljno obaviješteni o svemu.

Međutim, danas su me učenici upitali ima li hotel besplatnu internetsku mrežu i što će raditi ako je nema.

Zbog toga im moram ponovno objasniti što je škola u prirodi, što je satnica, zbog čega je važno pisanje zadaća i izvršavanje obveza te koja je svrha terenske nastave. Možda će do polaska shvatiti da idemo raditi, učiti i proučavati, a ne ljetovati te da će sve to biti lijepo iskustvo koje će nas dodatno povezati.

Pisat ću o tome u budućim kolumnama.

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home  | UHURN Zvono

.................

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.

...........

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.

Vezani članci
Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

Školski portal: Malo edukacije (2. dio)

Malo edukacije (2. dio)

Ljetos sam pronašla (dobila sam preporuku u grupi Grow with…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje za samoučenje, a u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…