Mi smo 23. travnja išli u Zoološki vrt grada Zagreba jer su učenici pojedine pojmove PID-a željeli doživjeti, vidjeti i naučiti u pratnji učiteljice.
Panoramska vožnja gradom do Maksimira
- Tema: Promet
Čuvam okoliš (didaktička igra)
- Tema: Čistoća okoliša
Interaktivni obilazak Zoološkog vrta grada Zagreba uz stručno vodstvo
- Tema: Život životinja; Životne zajednice
ČIJI JE TATA NAJJAČI (radionica)
Šetnja park-šumom, obilazak jezera
- Tema: Promjene u prirodi u proljeće
Da bi organizacija i provedba takve terenske nastave bila uspješna, potrebno je napraviti jako puno predradnji. Tu sam terensku nastavu prvi put najavila na 1. roditeljskom sastanku (u kolovozu 2017.) na kojem su roditelji usmeno dali svoj pristanak za njezinu provedbu.
Drugi roditeljski sastanak (u rujnu 2017.) bio je potreban da bi roditelji ispunili pisanu suglasnost. Na temelju toga izradila sam godišnji program rada razrednika. Analizirajući teme, vidjela sam gdje je moguće ostvariti najviše različitih obrazovnih sadržaja i korelirati ih s drugim predmetima.
Na sljedećem roditeljskom sastanku (2018. godine) prezentirala sam točno određene sadržaje koji će biti obuhvaćeni tom terenskom nastavom. Tu se prvi put pojavio problem – dijete koje ne može samo hodati cijelim ZOO vrtom. Trebalo je organizirati sadržaje da nam to dijete bude u blizini, a da istodobno što više toga vidimo i naučimo.
U travnju je bilo jako vruće, temperatura zraka bila je visoka, stoga je trebalo voditi brigu i o zaštiti učenika od sunčevih zraka.
Učenici su morali imati kape, bočicu vode i biti namazani zaštitnom kremom (temperatura zraka bila je 27 Celzijevih stupnjeva). Zahvaljujući dobroj komunikaciji s roditeljima, sva su djeca bila pripremljena i imala sve što su trebala.
Tjedan dana prije terenske nastave u školi smo proučavali neke životinje, a naše je znanje (znanje mojih učenika) iznenadilo i vodiča i djelatnika ZOO-a.
Moji su učenici ispričali kako je u kraju iz kojeg dolazimo crna vjeverica endemska životinja i kako nam je kucala na prozor tijekom zime, a sad nas uveseljava skačući s grane na granu. Zatim su ispričali što su naučili o sovi ušari – kako izgleda i gdje se nalazi u našem zavičaju.
Mene su najviše iznenadili kulturnim ponašanjem te time što su sve pozorno slušali, sudjelovali u radionicama i brinuli se jedni o drugima.
Na kraju smo se nagradili sladoledom. I tad smo sve iznenadili organiziranošću te brzinom skupljanja novca. Sve životne lekcije, koje u njih usađujem od rujna, uspješno su urodile plodom. Učenici su moje ogledalo, a u tom ogledalu vidim sretnu djecu.
Bez obzira na to koliko naporno katkad sve izgleda, bez obzira na to koliko potpisa i suglasnosti treba skupiti i koliko roditeljskih sastanaka treba održati, na kraju ipak to sve ima smisla kad djeca kažu: „Mi bismo još, ovako izgleda sretna škola.”
…………………….
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/ | UHURN Zvono
………..
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.