Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Učenički rad

ponedjeljak, 17. travnja 2017.

U našu je učionicu potkraj ožujka postavljeno veliko jaje koje nam je darovala Turistička zajednica Svete Nedelje. Dobili smo i bojice za oslikavanje jajeta te nam je zadana tema – slike Svete Nedelje.

Učenički rad

Prije nego što smo se posvetili oslikavanju, odlučili smo istražiti temu. Počeli smo zapisivati što sve čini grad i općinu. Vrlo smo brzo uočili da je grad smješten u neposrednoj blizini rijeke Save i da ima mnoštvo rukavaca i jezera (točnije pet), da je prepun biciklističkih staza, ali i kružnih tokova (opet pet). Zatim smo istraživali sakralne objekte, objekte koji imaju povijesno značenje (dvorac Kerestinec) i nabrajali koliko ima zaselaka i naselja koji zajedno čine općinu.

Sve smo prikupljene informacije odlučili prikazati na jajetu. Najprije smo odredili kamo ćemo smjestiti pojedini objekt. Nakon toga počeli smo razrađivati ideju i smišljali kako ćemo to prikazati. Tada sam prvi put zamijetila da učenici crtaju bića i predmete kao prema kakvu uzorku – kuće u dvjema dimenzijama, stablo s kružnicom umjesto grana, ptice u obliku slova v itd.

 

Pojavio se i problem vezan za perspektivu, odnosno kut gledanja onoga što smo trebali naslikati. U jednom su trenutku učenici rekli da je teže oslikati jaje nego naučiti pisano dijeliti.

Rad smo podijelili u čak četiri faze:

a) prikupljanje podataka i smještaj slika objekata na jajetu

b) izrada skica

c) oslikavanje velikih ploha (temeljna boja)

d) izrada i oslikavanje detalja.

 

Posljednji je korak bio uključiti sve učenike u oslikavanje jajeta jer je to zadatak za cijeli razred, a ne za pojedinca. Izrada i oslikavanje trajali su tri tjedna. Ni u jednom trenutku nastavni sadržaji i teme nisu bili neobrađeni zbog tog posla. Od početka rada svaki je nastavni dan bio dobro organiziran i točno se znalo tko što radi. Zadatak je učenike naučio mnogočemu – kako organizirati i kvalitetno iskoristiti vrijeme za rad, kako prihvatiti tuđe mišljenje ili pomoći drugom učeniku koji se baš i ne snalazi u oslikavanju…

 

Tijekom četiri tjedna nisam pomogla ni u jednoj crtici. Učenici se tomu nisu čudili jer oni znaju – njihova učiteljica želi učenički rad.

Nisam pobornik uplitanja u dječji rad. Držim da učenicima trebamo pokazati put, poučiti ih kako raditi, usmjeriti ih, raditi na tome da upoznaju tehnike crtanja, ali se ne miješam u dječji doživljaj. Vrlo često znam reći da je ljepota u očima promatrača. Svatko od nas gleda svijet drukčijim očima. Nekome je Mona Lisa najljepša žena u povijesti, a nekome je to Angelina Jolie i zato nikada ne namećem učenicima svoje mišljenje o tome kako nešto treba izgledati.

Ove me godine u području likovne kulture iznenadila baš ta različitost i raznovrsnost dječjih radova. Nakon pročitane priče o Vesni, staroslavenskoj božici proljeća, svaki je učenik drukčije prikazao svoj doživljaj.

Iako su manjak kreativnosti i neoriginalnost još uvijek prisutni u njihovim radovima, trudim se promijeniti to zajedno s njima.

  • Sretan Uskrs! Ako budete u blizini Svete Nedelje, navratite na glavni trg (Trg Ante Starčevića) i pogledajte naše jaje, rad učenika 4.b OŠ Sveta Nedelja.

.............

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home  | UHURN Zvono

.................

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.

...........

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.

 

Vezani članci
Školski portal: Malo edukacije (3. dio)

Malo edukacije (3. dio)

U suradnji sa svojim pripravnicama Lanom Jager i Nevenom Petrović…

Školski portal: Malo edukacije (2. dio)

Malo edukacije (2. dio)

Ljetos sam pronašla (dobila sam preporuku u grupi Grow with…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje za samoučenje, a u…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…