Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Upisani smo u školu! Što sad?
objavljeno: 1. kolovoza 2016.

[Piše: Sandra VUK | UHURN Zvono] Nakon upisa budućih prvašića u željenu školu mnogi roditelji pitaju se – što sad? Što da radimo s djecom preko ljeta? Krenimo redom ili neredom, kako vam je draže.

1. Ovi ljetni mjeseci neka budu dobra psihološka priprema za prvi razred, a to postižete razgovorom s djecom. Ne razgovorom čija putanja je pitanje – odgovor, nego prisan razgovor, na podu, uz obaveznu komunikaciju i očima i slušanje sugovornika.

U ovoj rečenici sam vam već dala naslutiti ono što je i za školsku komunikaciju jako važno, a vaše dijete mora to razviti: izreći svoje mišljenje, poslušati tuđe mišljenje, uvažiti tuđe riječi i više od svega održati pozornost i koncentraciju barem 20 minuta u razgovoru.

2. Za školu nije važno da dijete piše slova i računa (svako dijete je drugačije i želja za znanjem se kod svakog razvija u drugačijoj dobi) prije škole, ali je poželjno da dijete zna pojam broja ili prepoznati oznaku. Kako to postići ili ostvariti? Igrom.

Igrajte se da broji sve što ga okružuje – koliko je tanjura na stolu, koliko ima igračaka na podu, koliko je cvjetova procvjetalo na balkonu, koliko je gostiju došlo i koliko vas je trenutačno u jednoj prostoriji. Sve je to pojam broja. Kad dijete nauči brojiti, dodavati i oduzimati na primjerima iz života, ni školska matematika neće mu biti problem.

3. Globalno čitanje ili čitanje slike. Ako u trgovini djetetu kažete ovo je voćni sok i ime marke, ono neće zapamtiti slova, ali će zapamtiti sliku imena voćnog soka. To je čitanje slikovnog prikaza. Djeca jako lako pamte neki logo. Provjerite već danas, pokažite mu sliku/logo poznatog lanca brze prehrane i ono će vam bez čitanja slova reći kako se zove.

Mnogi vole igre s oznakama tvornica automobila, neki vole igre memorije sa zastavama (sigurno imate sličice nogometnog prvenstva). Više o takvim načinima igre potražite na stranicama NTC sustava učenja.

4. Igre fine motorike – to su igre gdje sudjeluju svi prstići djeteta, navođenje slamčica, perlica, šivanje nekog debljeg materijala, kotrljanje loptica, oblikovanje plastelinom…

Dijete se neće samo zabaviti, zato je pomoć starije braće, prijatelja ili roditelja potrebna, više od svega onaj tko je kvalitativno sposoban provesti vrijeme s djetetom poslat će i pravu neverbalnu poruku djetetu – važan si/važna si za nas.

OVO SU SVE PRIMJERI IZ PRAKSE, njima možete dopuniti dane koje brojite do polaska prvašića u školu. Ne trebate već sad kupovati knjige/bilježnice/tempere, sad je vrijeme da uživate bez obaveza, a opet imate osmišljene dane. Sljedeći primjeri očekuju vas u novim nastavcima, jer učiteljica, trenutačno i mama buduće prvašice, jednako se priprema, izrezuje kartone i izrađuje straničnike, čita, zapisuje ideje i planira. Čitamo se!

………..

Piše: Sandra VUK | UHURN Zvono

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.