Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Vrednovanje tijekom usvajanja množenja i dijeljenja
objavljeno: 24. travnja 2019.

Usvajanju množenja i dijeljenja potpuno sam posvećena, jer smatram da je to matematička radna osnovica odnosno baza za daljnje dobro usvajanje sadržaja i razvijanje matematičke pismenosti, kasnije je mnogo lakše nadograđivati ako su temelji dobri.

Odlučila sam svakome broju pristupiti drukčije, a prije samog postupka upoznala sam roditelje s time kako ću vrednovati elemente usvajanja i kojim ću se postupcima služiti.

Da bih što bolje obradila tematiku proučavala sam dostupnu literaturu i naišla na podatak da se u školama na njemačkom govornom području tablica množenja i dijeljenja također obrađuje u drugom razredu i da usvojenost provjeravaju karticama vrednovanja koje oni nazivaju „matematički dril”.

Da ukratko objasnim:

a) sat usvajanja sličan je našem satu, uz različite slikovne prikaze. Na kraju sata imaju kratku provjeru „čistog računa”, koja traje od tri do pet minuta, gdje učitelj dobiva uvid u to koliko je učenika usvojilo sadržaj na samome satu

b) na sljedećem satu matematike, odmah na početku, pišu novu provjeru (koja obuhvaća od osam do deset zadataka), tijekom sata učitelj uspoređuje rezultate te odlučuje hoće li krenuti na logički zahtjevnije zadatke ili će usmeno ponavljati sadržaj množenja brojem 6 u nizu zadataka. Na kraju sata ponovo pišu kratku provjeru te učitelj procjenjuje ide li dalje sa sadržajem ili ostaje na određenom broju dok usvojenost razreda nije 75 posto.

Primjer kartice za provjeru usvojenosti množenja i dijeljenja brojem 7.

 

Za pripremu ovakvog načina praćenja i vrednovanja potrebno je bilo odabrati i alat u kojem ću izrađivati kratke provjere odnosno kartice vrednovanja te sve uskladiti s Pravilnikom o praćenju i ocjenjivanju učenika.

Odabrala sam alat Worksheet crafter, jer generira zadatke ovisno o zadanim okvirima. Na primjer, ako smo učili množiti brojem 3, dovoljno je u programu označiti da svi zadatci moraju biti obuhvaćeni množenjem broja 3, uz to sami odabirete razinu zadatka (od jednostavnih do težih).

 

Trebam napomenuti da sam za skoro svaki broj izradila 21 jedinstveni listić, koji je poslužio i za vlastito vrednovanje. Svaki sam broj dodatno oplemenila i matematičkim igrama koje sam već u prošlim kolumnama spomenula.

  • KAKO SU SE SAMI VREDNOVALI

a) često su međusobno izmjenjivali te male kartice vrednovanja i procjenjivali usvojenost. Nekad ni sama nisam trebala sudjelovati, nakon broja 5 to ih je veselilo, a i znali su da ne postoje dvije iste kartice te da kada drugoga procjenjuju moraju i sami znati sadržaj.

b) matematičke digitalne igre [ upotrijebila sam aplikacije Wordwall i Learning Apps ] – željeli su osvojiti prvo mjesto, tijekom dopunske nastave učenici koji su usvojili sadržaj ostajali bi samo kako bi igrali igre s onima kojima ide teže te da im pomognu svladati sadržaj

https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/domace-zadace/matematika

c) odlučili su biti učitelji svojim roditeljima i sastavljali su zadatke riječima, kartice kakve su imali u školi, te potom ocjenjivali roditelje. Na taj su način podizali svoju razinu znanja i postajali kreativni osmišljavajući načine provjere.

U to vrijeme stvaranja velike zbirke materijala o množenju i dijeljenju i ja sam u virtualnoj učionici dobila zadatak osmisliti vrednovanje. Nakon pročitanoga teorijskog dijela, kockice kao da su se posložile, pa sve to radim i sada. Kao odgovor na zadatak postavila sam karticu vrednovanja kojom se koristim u svojoj učionici.

Za roditelje i učitelje navodim link prema materijalima koje sam stvorila. Možda netko pokuša na sličan način ostvariti iste rezultate.

Sandrina učionica – 2. razred

U ovom trenutku sa sigurnošću mogu reći da su svi učenici usvojili tablicu množenja i dijeljenja do 100 i da izraz „matematički dril“ ima i pozitivan prizvuk te uz mnogo pripreme i rada (i riješenih više od 200 različitih listića) uspjeh neće izostati.

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | 2. razred | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ 

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige