Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Zimska [online] vježbenica
objavljeno: 7. siječnja 2019.

Vježbenice izrađujem već pet, šest godina i nisu obvezatne niti ih ocjenjujem ili pregledavam.

Vježbenica služi da učenici u trenutku (kad im je dosadno) riješe ono što žele ili im je zanimljivo, vizualno privlačno.

Vježbenica je rađena za moj razred. Sadržaj u njoj morala sam razvrstati i dobro interpretirati /obraditi/ i pripremiti, a vježbenica je poslužila i meni da ponovim neke osnovne stvari o stvaranju sadržaja.

Što je metodički primjereno učenicima 2. razreda, kako mnoštvo matematičkih zadataka oblikovati da vizualno budu privlačni? Kako obuhvatiti i međusobno povezati sadržaje različitih predmeta? U cijelom osmišljavanju pomogli su mi sami učenici, koji su sami rekli da vole kad neke teške zadatke upotpunim točkalicom ili križaljkom, osmosmjerkom…

Nakon tiskane vježbenice, odlučila sam napraviti i online učenje osnovnih koraka u služenju računala i računalnoj pismenosti.

  • Za tu sam potrebu osmislila podstranicu na razrednoj stranici koju sam nazvala WEBUČIONICA .

Da bi online učenje bilo primjereno učenicima, morala sam u školi napraviti prve korake:

a) što je to kućno/stolno računalo

b) od kojih se dijelova sastoji

c) što je to miš i kako ga koristimo

d) kako ćemo raditi na jednom računalu

e) pripremne radnje prije nego što samostalno nešto izrade (tiskani zapis sadržaja).

Za zimsku online vježbenicu odlučila sam se koristiti Google documentom, koji sam prije pripremila s određenim sadržajima.

Bez obzira na to koliko je bilo teško napraviti te prve korake, jer većina roditelja smatra da su im djeca informatički pismena zato što znaju pustiti pjesmu recimo na Youtubeu, moram pohvaliti svoje učenike koji su kao spužve upijali svaki korak, a zatim izradili zadani zadatak.

Pred učenicima su još dva online zadatka koja polako rješavaju i šalju mi na mail.

Uz osnovnu informatičku pismenost i stvaranje vlastitog sadržaja uz pomoć alata za stvaranje interaktivnih listića za svoje učenike, pripremila sam i listiće za ponavljanje sadržaja matematike.

Na kraju, moji se učenici mogu pohvaliti svojim radovima skupljenima u obliku e-knjiga.

https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ucenicki-radovi

Jesam li ponosna na njih? JESAM!

Katkad, ako postavite dobre temelje, čeka vas dobra budućnost, barem ja u to vjerujem.

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | 2. razred | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ | UHURN Zvono

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige