Naša se zrnca dobrote skupljaju i umnožavaju, pa tako stvaramo bolji svijet i dobar običaj koji će mnogi nastaviti i nakon blagdana.
Što je projekt „Dvadeset dana dobrote“?
To je 20 malih aktivnosti koje obuhvaćaju mnogo sudionika. Aktivnosti najprije počinju provoditi učenici nekog razreda – pozovu na igru učenika/učenicu s kojom se najmanje druže, donose slatkiše za „slatki dan“, pišu „tajne poruke“ prijatelju, daju „pet“ za dobrotu i prijateljstvo…
Zatim se uključuju drugi sudionici, pa se zrnca dobrote dijele djelatnicima škole, posebno onima koje katkad i ne primjećujemo – spremačicama, domaru, kuharicama…
Sljedeći je korak širenje dobrote u zajednici u kojoj živimo počevši od onih koji su učenicima najbliži. Tako učenici dobrotu dijele sa susjedima, djedom i bakom, starijim osobama koje susreću u trgovini, rođacima koje dugo nisu čuli ili vidjeli.
U djece se mora razviti svijest o tome da ne živimo svi u jednakim uvjetima. Zato zrnca dobrote dijelimo i najpotrebitijima u društvu, a to su djeca u domovima za nezbrinutu djecu, učenici koji nemaju osnovne potrepštine i starije osobe, štićenici staračkih domova. Kratka priredba i iskrena čestitka često ganu do suza starije osobe kojima je obitelj daleko ili je nemaju. Ne bismo smjeli zaboraviti ni životinje u azilima.
Svi kojima je pomoć najpotrebnija učenicima su jako važni, stoga se trude sudjelovati u projektu te tako pomoći svima. Na taj način Božić poprima novo značenje. Atmosfera je mirnija, učenici sudjeluju u aktivnostima i skupljaju zrnca dobrote. Razgovaraju o tome, aktivni su, dogovaraju se, sami traže način na koji bi što više pomogli drugima. U našem razredu vlada blagdansko raspoloženje, ali za nj nisu potrebni slatkiši, čuje se pjesma iz učionice, slažu se prikupljene stvari, pišu čestitke i dogovaraju daljnji koraci.
I ove sam godine predstavila projekt ostalim učiteljima u Hrvatskoj, a i izvan nje. Mnogo je razreda iz raznih škola u kojima se projekt provodi.
Svakoga dana objavljuju se dnevne aktivnosti, a moje je srce puno. Oduševljava me spoznaja koliko učenici ozbiljno shvaćaju sve to. Ponosna sam što sam dio tog projekta i što sam u svih sudionika potaknula duh dijeljenja i duh brige o drugima.
Projekt ima svoju MREŽNU STRANICU na kojoj možete pratiti kako napreduje.
Učitelji šire taj projekt i čine ga jednim od najozbiljnijih projekata iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja posljednjih godina – zbog brojnosti onih kojima se provođenjem projekta pomaže te zbog toga što je u njegovo provođenje uključena šira zajednica, pa se na taj način zrnca dobrote dijele i izvan učionica i škola.
Možda i vaša škola sudjeluje.
Ponosni je sudionik i nositelj projekta 4.b OŠ Sveta Nedelja koji se brine o tome da sve bude organizirano, da se zna iz kojeg je grada koji partner i tko kome pomaže.
ONI SU MOJA ZRNCA DOBROTE!
Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home | UHURN Zvono
Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.
Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
………..
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.