Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Projektna nastava
objavljeno: 28. studenoga 2016.

Projektna nastava omogućuje potpunu usmjerenost učitelja prema učeniku, razvija i njeguje skupni rad i partnerski odnos svih sudionika projekta, potiče i poboljšava razvoj istraživačkih, organizacijskih, komunikacijskih i kritičkih sposobnosti učenika te usvajanje početne, temeljne metodologije znanstveno-istraživačkog rada. 

Projektna nastava može se provoditi u manjim skupinama. Učenici smiju odrediti temu ili je odabrati između onih koje ponudi učitelj/učiteljica. Potom zajedno s učiteljem definiraju ciljeve i zadatke projekta za svoj razred ili svoju skupinu. Važno je da učenici iste skupine međusobno komuniciraju na internetu radi prikupljanja važnih podataka i sadržaja te radi dogovora o procesu učenja, istraživanja i prezentiranja dijelova projekta.

Smišljajući projekt i sadržaje koji bi mogli zanimati učenike, držim se načela projektne nastave.

Opis projekta – kreativnost (različit od postojećih projekata), integracija u nastavni plan i program razreda, interdisciplinarnost u temi, mogući sadržaji prema područjima koja zanimaju učenike, tijek projekta, izrada projektnih zadataka i prezentacija te, na kraju, vrednovanje projekta i samovrednovanje učenika.

Ove sam godine odlučila projektima pristupiti na drukčiji način. Projektima koje sam smislila ili sam jedan od partnera u njihovu provođenju posvetila sam posebno vrijeme u projektnim radionicama. Njih provodim u vrijeme izvannastavne aktivnosti. Zahvaljujući dobrom vremenskom rasporedu sadržaja kojima ćemo se baviti, izvannastavnu aktivnost pohađaju svi učenici mojega razreda.

Plan izvannastavne aktivnosti PROJEKTNE RADIONICE

Provedeni su projekti raznovrsni, obuhvatili su većinu područja i sadržaja koji zanimaju učenike. Mnogi su se učenici počeli zanimati i za neka područja koja ih prije nisu zanimala.

Osim svega spomenutog, posebna su vrijednost projektne nastave partneri koji sudjeluju u provođenju projekta.

Djeca međusobno surađuju, upoznaju se, istražuju na zemljovidu gdje se nalazi zemlja u kojoj živi njihov partner, upoznaju druge zavičaje i razvijaju pismenost šaljući pisma jedni drugima.

Trenutačno mnogi moji učenici i sami prikazuju sadržaje koje su istražili, traže zanimljivosti, izrađuju prezentacije i plakate. Raznovrsnost sadržaja omogućila je to da je svatko pronašao područje koje ga zanima.

Posljednji je korak u provođenju svakog projekta vrednovanje i samovrednovanje.

Učenici unutar razreda realno vrednuju rad svojih prijatelja. Kad žele prezentirati svoj sadržaj nekome od partnera, posebno paze na svaki detalj, na razumljivost, lijepo pisanje i pravilno oblikovanje rečenica.

U svijetu je također priznata kvaliteta naših projekata – svi projekti čiji sam autor nagrađeni su oznakom kvalitete. Na taj sam način dobila pohvalu od struke i izvan Hrvatske. I oni provode moje projekte sa svojim učenicima.

Jedna od oznaka kvalitete.

Nadam se da ćemo i u ovoj školskoj godini dobiti zanimljive nagrade za projekte u kojima trenutačno sudjelujemo. Držim da to zaslužujemo jer su kvalitetni, zanimljivi, sadržajno raznoliki i učenici ih prihvaćaju te rado sudjeluju u njihovoj provedbi.

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home | UHURN Zvono

………………

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj, a i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.