Ivančica TAJSL DRAGIČEVIĆ rođena je u Zagrebu u obitelji prosvjetnih djelatnika. Magistra je primarnog obrazovanja, učiteljica savjetnica u Osnovnoj školi Trnjanska u Zagrebu. U svojem razredu u posljednjih pet naraštaja ima učenike s teškoćama. Rad s njima oplemenio ju je i obogatio dragocjenim iskustvom. Autorica je knjige Budi dobar kao Jan u kojoj opisuje svoj rad s učenikom koji ima Downov sindrom. To je autentično, iskreno i emotivno štivo koje će poslužiti kao putokaz učiteljima, roditeljima i svim prosvjetnim djelatnicima spremnim graditi inkluzivnu školu. Ivančica Tajsl Dragičević završila je mnoge stručne edukacije i sudjelovala na nekoliko međunarodnih konferencija u Zagrebu, Osijeku, Sarajevu, Budvi i Sisku na kojima je iznijela primjere dobre prakse vezane za inkluziju i integraciju učenika s teškoćama. Na državnom skupu učitelja razredne nastave u Vodicama govorila je o akceleraciji i primjeni u praksi. Smatra da je svaki učenik u nečemu poseban i vrijedan za zajednicu u kojoj se školuje. Njezin je moto da je svatko u nečemu najbolji jer netko iznimno lijepo crta, a netko krasno piše, netko pak divno pjeva, a netko trči brže od drugih… Majka je dviju djevojčica i pomajka velikom dječaku. Veliki je dječak završio fakultet, a djevojčice studiraju – jedna završava petu, a druga treću godinu studija.
INKLUZIVNA UČIONICA ■ 37. ■ SVI SMO JEDNAKI, A SVATKO JE RAZLIČIT
Proljetni praznici
objavljeno: 16. travnja 2021.

Proljetni praznici su za učenike, a učitelji su na edukacijama. Provjeravaju u svojim vremenicima što još trebaju napraviti, završiti projekte i poslove, osmisliti dinamičan i zanimljiv završetak školske godine.

Ovo je već drugi Uskrs kojeg ne provodimo u našoj učionici. Prošle školske godine u vrijeme Uskrsa i proljetnih praznika radili smo od doma.

Tada sam pronašla na internetu brojne zanimljive ideje koje sam planirala provesti ove školske godine na dodatnoj nastavi iz likovne kulture. Baš sam se tome veselila. A onda, tjedan dana prije Uskrsa, jedno pozitivno dijete u razredu i samoizolacija! Nitko nije kriv kada se razboli.

Teško mi je uopće razmišljati na takav način. „Novo normalno“ – novo je, ali ne i normalno!

No, moram prihvatiti kao i svi drugi da idemo dalje i prihvaćamo situaciju takvu kakva jest. Moramo se svi zajedno pomiriti s tim i čekati neka bolja nova vremena.

Tjedan dana prije praznika ostali smo u svojim domovima. Nastava je počela online za naš razred, već uobičajenim ritmom.

Roditeljima navečer pošaljem e-mail s uputama za nastavu sutradan. Učenici gledaju HRT3, nastavu za 2. razred, a onda se uključujemo na Zoom. Uz sve to aktivna je i naša razredna stranica na kojoj su kvizovi, križaljke, prezentacije i sve ono što prati gradivo iz e-maila i Zooma.

Sve se zna, jasno je kako radimo i sada se već pojedini učenici sami snalaze u našem načinu rada. Ali to nije to. Htjela sam napraviti uskrsnu radionicu s roditeljima i učenicima u Velikom tjednu. No nisam.

Samo sam na razrednu stranicu pod dodatnom nastavom iz likovne kulture stavila neke ideje za one koje žele, imaju vremena i mogućnosti da izrade košaricu za uskrsna jaja.

Zadatak nije bio obvezan.

Nemam ni povratnu informaciju tko ga je napravio. Nadam se da ćemo sljedeće školske godine u vrijeme Uskrsa, prije proljetnih praznika, biti u razredu i sve nadoknaditi.

Kako smo kao razred bili u samoizolaciji, svim svojim učenicima nacrtala sam čestitku, svaku ispisala rukopisnim pismom (u drugom smo razredu naučili pisana slova), ispisala kuverte.

Kćer ih je odnijela u poslovnicu pošte jer sam htjela biti sigurna da će svaki učenik dobiti moju čestitku prije Uskrsa.

Čestitke su poslane u ponedjeljak.

Nadala sam se da će do kraja tjedna – četvrtak, petak biti na željenim adresama. No, nitko od učenika, niti roditelja ništa nije rekao, a bilo mi je neugodno pitati je li stigla moja čestitka.

Na Uskrs sam dobila sms-ove i e-mailove s dobrim željama. Iako nisam očekivala poruke zahvale, počele su stizati tek poslije uskrsnog ponedjeljka. Jedna mi je mama rekla: „Hvala Vam jako ste ih razveselili, iako je čestitka došla kasnije. Bila je dobra namjera i velika vam hvala na tome“.

Nadam se da sljedeći Uskrs neću pisati čestitke, nego biti u razredu i mijenjati se s učenicima za pisanice. A onda, za vrijeme proljetnih praznika, puniti baterije za završetak školske godine.

■  Autorica: Ivančica Tajsl Dragičević, magistra primarnog obrazovanja, učiteljica, savjetnica ■  OŠ Trnjanska, Zagreb ■