Tijekom studenog u jednom razgovoru dotaknuli smo se teme imaju li svi jednako, hoće li svi dobiti darove i što znamo o ljudima u susjedstvu, bakama, djedovima i djeci po domovima.
Sve to je uvuklo neku tugu u naš razred, kao da nas je iznenadilo što postoje oni koji nešto nemaju kao i mi. Taj vikend provela sam razmišljajući kako tu razrednu toplinu i pozitivnu energiju pretočiti u neki projekt koji bi djeci značio, koji bi i izvan zidova našeg razreda prikazao kako su djeca otvorena, širokog srca i željna nekome pomoći ili ga darivati.
Vrlo brzo sam osmislila projekt pod nazivom 20 DANA DOBROTE (brojeći radne školske dane).
Cilj projekta: probuditi u učenicima ljubav i dobrotu te osvijestiti važnost međusobnog pomaganja i osjećaja solidarnosti prema onima kojima je to potrebno i koji su usamljeni u dane Adventa.
Učenicima sam ponudila da se u nizu aktivnosti približe osjećaju Adventa – pomoć drugima, uočiti da svi nemaju jednako, da i mala “kap čini rijeku” pozitivnih aktivnosti.
“PRIDRUŽI SE, VOLONTIRAJ I SUDJELUJ” bio je moto cijele aktivnosti 20 dana dobrote.
Prikupljali smo sredstava u humanitarne svrhe za ugroženu obitelji i Caritasovom domu Kuća ljubavi, razvijali smo male razredne aktivnosti koje su poslužile razvijanju atmosfere Adventa u razredu, poticali smo učenike da sudjeluju u što više zajedničkih aktivnosti, poticali smo ih da pomognu potrebitima (djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi, ugoženoj obitelji, osnovnoj školi za djecu s posebnim potrebama…).
- KALENDAR NAŠIH AKTIVNOSTI:
– 20 dana dobrote je bilo 20 školskih dana do Božića u kojima smo se svaki dan posvetili određenoj POZITIVNOJ aktivnosti.
– aktivnosti su bile objavljivane na mrežnim stranicama razreda
– darivali smo malim poklonima roditelje, obitelj, bake i djedove, starije smještene u umirovljenički dom
– učenici su svoj projekt uključivali i ostale učenike u školi
– putem videokonferencije zaželjeli smo sretne praznike i prijateljima diljem naše zemlje
- ŠTO SMO OSTVARILI?
Kod učenika smo razvili VOLONTERIZAM i potaknuli ih da uočavaju potrebite u svojoj bližoj sredini i oko sebe.
Postaviti smo drugačiji projekt u odnosu na dosadašnje, projekt u kojem su učenici aktivno sudjelovali u lokalnoj zajednici.
Kako smo to ostvarili?
Učenici 2.b svaki dan su s panoa skinuli papirić na kojem je bio označen dan projekta, otvorili su pisamce dobrote i cijeli dan je to bio motiv koji su nastojali svi zajedno ispuniti. Roditelji su se uključili prateći nas i pazeći da određeni dan učenici ispune svoje zadatke.
Najveći uspjeh cijelog projekta bilo je pitanje na kraju: kad ćemo opet ovo ponoviti, treba darivati/paziti na druge svaki dan, a ne samo za Božić!?
Nema ništa bolje nego s tim osjećajem krenuti u novu godinu i potruditi se ostvariti što više sličnih projekata.
Ako vas više zanima o cijelom tijeku projekta pročitajte na mrežnim stranicama razreda.
…………
Piše: Sandra VUK | Osnovna škola Augusta Šenoe – Zagreb | UHURN Zvono |
…………
Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnistice i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.