Sandrina učionica

SANDRINA UČIONICA

A gdje da krenem?

ponedjeljak, 25. studenoga 2019.

Bliži se kraj 2019. godine, stoga nam se svima javlja poriv da sagledamo sve što smo učinili. I sama radim „inventuru“, odnosno popis uspješnih i manje uspješnih stvari koje sam napravila.

A gdje da krenem?

Iako sam ovih dana dobila neke nagrade i potvrde svojega rada, zasad su mi jedino mjerilo uspješnosti (koje zaista priznajem) moji učenici.

Učenici trećega razreda vrlo često imaju dvojake osjećaje u vezi sa školom  ̶  iako vole zajedništvo i razrednu atmosferu, u njima se javlja želja za samoostvarenjem (tj. javlja se lagani bunt prema svemu što iziskuje učenje i/ili razvijanje određene navike te prema aktivnostima koje ne bi radili u nekome trenutku).

Često se naš sat hrvatskoga jezika ili matematike pretvori u razgovor/raspravu o tome zašto treba učiti. Nikako da shvate zašto nam je učenje potrebno u životu.

Dok razgovaramo, suočavaju me s primjerima uspješnih pojedinaca koji nisu završili visoku školu, a bolje im je nego nama itd.

 

Često služim kao glas razuma, a katkad, kako bi oni rekli, razmišljam kao njihova baka. Tada se zapitam jesam li zaista u godinama kad razmišljam „kao baka“.

Škola je obrazovna ustanova, ali i mjesto gdje se stječu socijalne vještine, uči se o životu s pomoću prikaza stvarnih situacija. Ako je cilj cjelodnevna nastava, sav teret školovanja i odgajanja djece past će na leđa učitelja. 

Kao što moji učenici pitaju što će im škola, znanje i što da rade s tim svim podatcima, tako se i ja pitam gdje da krenem. Koji novi izazov staviti pred sebe? O kojemu području još mogu učiti, napredovati, dati što novo, ostvariti se?

Nakon Carnetove korisničke konferencije (Šibenik, 5. – 9. studenoga 2019.) sve češće si postavljam to pitanje. Sudjelovala sam na svim radionicama, predavanjima, interaktivnim izlaganjima, ali mi se činilo da sam odavno sve to prerasla.

Ja vidim druga pitanja pred sobom, ja vidim put koji ne vodi k dobrome, osim opće informatičke pismenosti učitelja i nastavnika. Kad čitam stručnu, noviju literaturu, vidim da se svi oni koji su zagriženi kao i ja posljednjih desetak godina pitaju isto.

Neki „recikliraju“ svoje projekte i metode poučavanja i čvrsto se drže toga da su oni bili prvi, da su pioniri i stalno ponavljaju istu temu, vrte je već godinama. Drugi prikazuju kako su nešto primijenili u razredu (i sama sam među njima). Pritom često skrivaju ono osnovno: da rade upotrebljavajući vlastite izvore i materijale, da nisu prihvaćeni u svojim školama i da ih doživljavaju kao „frikove“.

Treći uglavnom vrte pojmove iz literature docirajući u svojim predavanjima i praveći se da su sve doživjeli i da sve znaju, a mnogi od njih nogom nisu stupili u razred posljednje dvije-tri godine.

Sasvim je normalno da si postavljam pitanje: „A gdje da krenem?“

Naravno, ne smijem zaboraviti i svoj odlazak iz udruge koju sam gradila i stvarala, stoga mi je jako teško palo kad sam vidjela da se moj rad rasipa, gazi i umanjuje. Nikada o lošim događajima nisam pisala ružno jer sam sve prolazila u tišini. Zato neću ni sada, odbolovat ću.

Preostaje mi da zatvorim vrata učionice dok ne nađem odgovor na svoje pitanje.

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■

..........

Kolumna je utemeljena na osobnome iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskoga portala i Školske knjige. 

Vezani članci
Školski portal: Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [2.]

Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [2.]

U radionicama o kojima sam pisala u prethodnoj kolumni učenici…

Školski portal: Plazica vuga kolaž

Plazica vuga kolaž

Naša zaštićena ptica koja svoje stanište ima na Strmečkim jezerima…

Školski portal: Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [1.]

Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [1.]

...u pojedinca i socijalne osjetljivosti prema društvu u kojemu odrasta.…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Izrada kostima za maškare i sudjelovanje u pokladnim svečanostima

Izrada kostima za maškare i sudjelovanje u pokladnim svečanostima

Maškaranje u Imotskom vuče svoje početke…

Školski portal: Za ljepši tjedan igrokaz jedan

Za ljepši tjedan igrokaz jedan

IZGUBLJENA SVJETILJKA  …………… o O o …………… NAPISALA…

Školski portal: Zahvaljujući mobilnosti SLAMathic Drnjani boravili u Ateni

Zahvaljujući mobilnosti SLAMathic Drnjani boravili u Ateni

Svrha je projekta popularizacija STEM područja,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…