Drugim riječima, priprema se za početak školske godine.
Ovdje ću prikazati svoje pripreme za stvaranje okvirnog razrednog kurikuluma.
■ 1.) RAZRED
Imam 23 učenika. Na kraju školske godine dobila sam obavijest da dobivam novu učenicu u razred, dakle krećem sa 24 (12/12). Znam da imam nekoliko učenika s kojima ću morati posebno raditi pa to odmah uzimam u obzir pri planiranju sadržaja.
U svom razrednom kurikulumu planiram da ću imati dopunske sate iz hrvatskog jezika i matematike, a dodatne sate iz hrvatskog jezika.
Za izvannastavnu aktivnost odabrat ću likovnu skupinu, iako već dulje vrijeme razmišljam o promjeni aktivnosti, ali u ovoj generaciji ću nastaviti započeto.
■ 2.) AKTIV
Moj aktiv učitelja drugih razreda ima sedam članova. Zajedno ćemo se dogovoriti o zaduženjima i aktivnostima/projektima koje ćemo nastojati izvesti tijekom drugog razreda.
Ovo ću ja predložiti za svoj razred:
a) Projektni dani (obuhvaćaju međupredmetno povezivanje i traju više dana):
Čitamo lektiru u razredu – obavezna lektirna djela čitat ćemo zajedno u razredu tijekom cijele školske godine
Promet kroz povijest – međurazredna aktivnost – tijekom listopada i studenog
Sandučić povjerenja (dio projekta Memento prijateljstva) – prvo polugodište
Dani jabuka i zdrave hrane – tijekom studenog
Razredni kalendar – studeni i prosinac 2015.
b) Izvanučioničke nastave (prijedlog):
Film u muzeju – MSU
Prometnice u zavičaju
Vode u zavičaju (Bundek)
Školski izlet (Coprnjasti put)
c) Posjeti:
Tehnički muzej „Nikola Tesla“
Kazališne predstave (Kazalište Trešnja)
Gradska knjižnica Tina Ujevića
d) Tematski dani i E twinning projekti
Hrvatski olimpijski dan 10. 9.
Mjesec knjige
Boje svuda oko nas – E twinning projekt
100. dan škole E twinning projekt
Eko vrećice
Svjetski dan sporta (svibanj 2016.)
Memento prijateljstva – E twinning projekt
Jedi zdravo, budi zdrav – E twinning projekt
e) Suradnja s ostalim organizatorima
HMD Večer matematike
HMD Klokan bez granica
RTL posjet kulturnoj ustanovi – kako nastaje emisija
Sada je sve te komponente potrebno svrstati u određene mjesece i krenuti u programiranje sadržaja oko svake aktivnosti. Na kraju slijedi izrada godišnjeg plana i programa sadržaja rada nakon što sve aktivnosti zauzmu određeni vremenski položaj u godišnjem planu i iskristaliziraju se ciljevi i zadaci svih spomenutih aktivnosti.
Ovakvo razredno planiranje dobro je i zbog upoznavanja roditelja s onim što ih očekuje, koji su predviđeni okvirni troškovi i da mogu ponekad i sami sudjelovati u nekim aktivnostima.
Sandra Vuk
OŠ Augusta Šenoe, Zagreb
UHURN Zvono