Kada uspoređujem početak svojeg radnoga vijeka prije trideset godina s današnjim zbivanjima u školi i životnoj svakidašnjici, uočavam veliku razliku. Kao mlada učiteljica, imala sam u suprotnom turnusu poneku sjednicu, informacije za roditelje ili roditeljski sastanak.
Danas u slobodno vrijeme učim na webinarima, konferencijama, predavanjima, edukacijama i svakoga dana saznajem nešto novo. Zahvaljujući cjeloživotnom učenju današnji učitelji imaju super moći.
Svake godine prigodom blagdana svetog Nikole organiziramo razrednu priredbu na koju dođu roditelji, bake, djedovi, tete, stričevi… Traže mjesto u prvom redu kako bi mogli mobitelima ili kamerama snimati i fotografirati svog malog glumca ili malu glumicu.
I ove smo godine pripremali priredbu, učili pjesmice, uvježbavali igrokaz.
No za razliku od prijašnjih godina cijelu smo priredbu snimili.
Mara je recitirala i nije se sramila jer nije bilo publike. Samah je naučila i recitirala pjesmicu na hrvatskom jeziku. Srećom smo priredbu snimili u petak jer smo ubrzo od epidemiologa dobili informaciju da smo od subote u samoizolaciji. Naša je priredba postala virtualna! Roditeljima smo poslali snimku priredbe i razveselili ih.
Upravo u situacijama „novog normalnoga“ učitelje spašava njihovo poznavanje web alata i mnogočega drugoga o čemu uče u svoje slobodno vrijeme.
Sada smišljamo što ćemo pripremiti za Božić, kako ćemo se zabaviti i kako razveseliti naše roditelje.
Time se vraćam na početak priče: svakodnevno educiranje učitelja, razni seminari, edukacije odnosno cjeloživotno učenje ima smisla.
■ Autorica: Ivančica Tajsl Dragičević, magistra primarnog obrazovanja, učiteljica, savjetnica ■ OŠ Trnjanska, Zagreb ■