Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Umne mape, križaljke i mnoštvo crtanja pojmova [simbolički prikazi]
objavljeno: 3. studenoga 2015.

Za tu namjenu trebala sam dobru pripremu nekoliko dana unaprijed, uz pripremu potrebno je bilo i da roditelji sudjeluju zbog količine materijala koji je bilo potrebno izraditi, isprintati, posložiti u posebne mape.

Najprije sam odabrala kako želim pristupiti nastavnoj temi.

Ja sam bila ona koja vodi, ponegdje usmjerava ili upućuje, ali najčešće kao da nisam bila prisutna.

Radili su samostalno, timski, uz pomoć roditelja, a samo u pojedinim trenucima tražili su suradnički osvrt prijatelja s kojim sjede ili mene.

Tema je započela od poznatih (životnih) činjenica, a to je obitelj u kojoj žive. Izradom prikaza svoje obitelji dobili smo i naslovnicu našeg mini projekta.

 

Sljedeći nastavni sat proširivali smo pojmovima UŽA I ŠIRA OBITELJ. Za to smo koristili umnu mapu. Sami smo je izradili, crtali obiteljske veze i povezivali pojmove koje sam istaknula na ploči (ujak, stric itd.)

Tu su postavili pitanje:

Zašto učim tko je stric, ako moj tata nema brata? Odlično pitanje, jer su odmah povezali tko je stic (tatin brat), a i uočili da su neki pojmovi sveprisutni oko nas imali mi strica ili ne.

Sljedeći sat učili su pojmove:

unuk/unuka, bratić/sestrična i tu međusobnu rodbinsku povezanost. Za to nam je poslužilo simbolično prikazivanje obitelji i njihova povezanost s učenikovom obitelji.

Osim simbola, mnogi su nacrtali kod neke obitelji poštanski sandučić (što je također simbol). Na moje pitanje zašto, rekli su da moraju istražiti zašto kod te obitelji na sandučiću piše drugo prezime ili više njih, ako su oni xy i kod kuće ih zovu tako, recimo HORVATOVI 😉

Na kraju, što mi sve dijelimo s obitelji, kakvi nas osjećaji međusobno povezuju bio je završni dio ove teme. Za to smo koristili križaljke čiji je zaključni pojam bila riječ ljubav.

Sve ove radne materijale uvezala sam i od njih stvorila učeničku mapu koju smo nazvali MOJA OBITELJ.

Pišući provjeru iz ove nastavne teme, mogu vas izvijestiti da je uspjeh čak 35 posto bolji nego u klasičnom obliku obrade ostalih nastavnih tema. Učenička zapažanja su čak i bolja, pregledavajući uvezani projekt naišla sam i na rečenice o sreći.

 

  • Očito je da se ovako obrađena nastavna tema zauvijek urezala u njihovo pamćenje.
  • Da je više takvih dana.

Za to je potrebno više vremena, novca (papir, printanje), ali nastojat ću još nekoliko nastavnih tema tako obraditi.

…………

Piše: Sandra VUK | Osnovna škola ‘Augusta Šenoe’ – Zagreb | UHURN Zvono | 

…………

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i stavovima kolumnista i ne mora odražavati stavove uredništva Školskog portala ni Školske knjige.