Iz stranih medija
UJEDINJENO KRALJEVSTVO ■ MINISTAR OBRAZOVANJA DIJELU UČITELJA UPUTIO KRITIKU TE IZAZVAO REAKCIJE
Dio učitelja nije dovoljno radio tijekom nastave na daljinu
objavljeno: 17. rujna 2020.

Možda ćete i sami potvrditi, kada neki razred baš nikako ne funkcionira, primjerice, većina učenika zanemaruje obveze, žale se, traže isprike, je li to samo do tih učenika ili je u pitanju kakva neravnoteža, bilo u tom razredu, bilo u školi – nedovoljno dobri međusobni odnosi, nepoštivanje ili selektivno poštivanje uspostavljenih pravila, neravnomjerno ili neopravdano upućivanje kritika, promjenjive upute, pokušaji manipuliranja, i slično.

Prateći događanja u obrazovanju, nameće se da je nekako tako i s odnosima između ministarstava pojedinih zemalja i njihovih zaposlenika, pri čemu, kad spominjem zaposlenike, ponajprije mislim na profesorice i profesore, učitelje i učiteljice, odnosno one koji su neposredno zaduženi za motiviranje učenika i njihov obrazovni, a i ljudski, napredak; kao i sve one koji sudjeluju bilo u potpori nastavi, bilo u općoj potpori funkcioniranju škola.

Već je na stranicama Školskoga portala bilo govora o tome kako se u nekim zemljama znatno lakše postiže dogovor o bitnim odlukama u školstvu nego u nekim drugima. Možete nešto o tome pročitati i ovdje. – Ujedinjeno Kraljevstvo u pravilu pripada tim „drugima“ jer se stječe dojam, barem iz vijesti koje do nas dopiru, da se od učitelja neprestance nešto zahtijeva, a zapravo organizacijski [a moguće i još nekako] stvari nisu postavljene kako bi trebalo. U tome svjetlu može se pročitati i najnovija najava [možda za nekoga i prijetnja] ministra obrazovanja Gavina Williamsona koji kani uputiti inspekcije u škole kako bi provjerile obavljaju li posao u uvjetima poučavanja na daljinu kako je zamišljeno. Pritom, vidjet ćete u kratkom izvještaju koji slijedi, nije nigdje spomenuto kako će taj nadzor zapravo izgledati.

Ministar obrazovanja u vladi Ujedinjenoga Kraljevstva Gavin Williamson pohvaljuje učitelje koji su radili „iznad svojih granica“, ali pritom kaže i da „neki nisu osobito radili“ tijekom prvoga zatvaranja društva i internetske nastave te će zato Ured za standarde u obrazovanju [Office for Standards in Education – Ofsted] provjeravati škole u daljnjem poučavanju na daljinu.

Reakcije na tu najavu među kolegama s Otoka, vjerojatno možete zamisliti, nisu osobito radosne. Već ispod članka može se pročitati: Puna mi je kapa… i Ljuti me to što čitam… A ima i upita: Koja je mjerila primijenio u analizi? Zna li da neki učenici nemaju pristupa internetu?

Ujedno se još jednom otvara pitanje kvalitetnoga vrednovanja učiteljskoga rada.

U nastavku donosimo članak objavljen 16. rujna na utjecajnom obrazovnom portalu TED u kojem je riječ o najnovijoj odluci ministra obrazovanja u Ujedinjenom Kraljevstvu. Pročitajte pa prosudite sami.

Ministar obrazovanja u vladi Ujedinjenoga Kraljevstva rekao je danas zastupnicima u Odboru za obrazovanje Donjega doma Parlamenta da će Ured za standarde u obrazovanju u školama provjeravati uslugu nastave na daljinu s obzirom na rast zabrinutosti da neki učenici nisu imali pristup obrazovanju tijekom zatvaranja škola.

Zastupnik Tom Hunt postavio je ministru pitanje koju će ulogu Ured imati u provjeri učeničkih postignuća u slučaju porasta oboljelih od Covida-19 te rotacijskoga rada škola s dijelom učenika koji će se obrazovati kod kuće.

Ministar obrazovanja u vladi UK Gavin Williamson

Ministar je odgovorio: „Velik dio škola kao i stotine i tisuće učitelja radili su daleko iznad svojih mogućnosti kako bi sa svojim učenicima uspostavili veze, dali im potporu i sve ostalo, no bilo je i onih koji nisu osobito prionuli poslu. Potrebno nam je da i dalje podižemo tu ljestvicu, da nastavimo uočavati i dorađivati svaki daljnji detalj vezan uz to što očekujemo od rada u školama.“

Dodao je: „Ako škole ne pružaju takvu uslugu u ovome razdoblju, tada će Ured [Ofsted] izvršiti svoj nadzor… i odrazit će se u tome što je Ured napravio.“

Ministar Williamson također je rekao da želi zahvaliti „svim onim učiteljima, svim pomoćnicima u nastavi kao i pomoćnom osoblju u školama diljem zemlje koji su upravo  toliko toga odradili. U svakoj su fazi napravili sve što su mogli kako bi pomogli djeci zadržati kontinuitet u učenju u ovim vremenima, težim i različitijim od svih dosadašnjih.“

■ NAPOMENA ■ pripremila: Snježana MOSTARKIĆ ■ autor engleskoga teksta: John Roberts, suradnik TES-a za Sjevernu Englesku ■ UK: TES – The Times Educational Supplement – najveća mrežna zajednica međuučiteljske potpore na svijetu koja dopire do više od 13 milijuna korisnika ■ izvornik: www.tes.com ■ photo by GettyImages  ■