Iz stranih medija
RAD U NASTAVI
S koje strane učioničnih vrata učitelji pronalaze izvor problema u svojem poslu?
objavljeno: 20. listopada 2022.

„Jasni su razlozi učiteljskoga sagorijevanja na poslu“, zaključuju urednici obrazovnoga portala WeAreTeachers. Učitelji nisu zasićeni djecom koju poučavaju, niti nastavnim radom. No, sve ostalo u pravilu je glavni razlog zašto u američkom školskom sustavu neprekidno nedostaje učitelja.

Članak This Teacher’s Brilliant “Door Principle” Explains Why So Many of Us Feel Conflicted About Our Job objavljen je na portalu WeAreTeachers.

Tijekom zadnje dvije godine, više no ikada, mnogi od nas propituju trebaju li se zadržati u učionici.

Učitelji napuštaju profesiju u rekordnom broju. Ispituju mogućnosti zapošljavanja u drugim područjima. No, u većini slučajeva, to nije zbog djece koju poučavaju, niti zbog zasićenosti nastavnim radom. To je zbog svega drugoga.

Taj je osjećaj jedna sudionica mrežnoga foruma za učitelje sažela u izrazu princip učioničnih vrata.

Što je princip učioničnih vrata?

Kako objašnjava, princip učioničnih vrata upućuje na to da većina učiteljica i učitelja uistinu uživa u onome što se događa s unutarnje strane učioničnih vrata. Taj dio njihova posla poticajan je i dobar. Interakcija s učenicima, pomoć i potpora kako bi shvatili nove pojmove, promatranje kako rastu.

Ono što se događa s druge strane učioničnih vrata ujedno je ono što ih dovodi do izgaranja i napuštanja struke.

Problem nije u djeci

Mnogi su sudionici mrežnoga foruma podržali izloženi princip, a jedna je sudionica napisala: „Obožavam biti pred djecom i poučavati ih. Problem je u svim onim drugim stvarima koje me iscrpljuju toliko da pomišljam napustiti posao.“

Dok su pojedini sudionici virtualnoga foruma izrazili da ne bi uspjeli izdržati bez svojih školskih kolega, većina se složila da su odrasli tî koji stvari čine kompliciranima.

 „Nevolja je u tome što učitelji-studenti [nastavna praksa i pripravništvo počinju ranije nego u RH i drukčije su organizirani, nap.] u najvećoj mjeri vide samo učioničnu stranu učiteljskoga posla te nakon što mnogo vremena, energije i novca ulože u svoje zanimanje, tek tada dobiju mogućnost sagledati potpunu sliku.“

„Kao učiteljica u prvome razredu, shvačam da sve izvan učionice duboko ne valja. Planiranje i pripreme, sastanci, nemogućnost preuzimanja kontrole nad cijelim nizom stvari, komunikacija s roditeljima… Jasno mi je da sam sama izabrala ovaj posao, ali ovo što se događa nije dio tog izbora.“

Pojedini su sudionici foruma izjavili da je princip učioničnih vrata upravo ono što ih je potaknulo na odlazak.

„Nikad nije bio problem u djeci, zbog njih nikada nisam poželjela otići“, kaže jedna sudionica. „Riječ je o odraslima.“

Voljeli bismo čuti vaše mišljenje o principu učioničnih vrata

Kakvo je vaše iskustvo s principom učioničnih vrata? Događaju li se dobre stvari s unutarnje ili vanjske strane, ili s obje podjednako? Pronalazite li zadovoljstvo u interakciji s kolegama, ravnateljem i roditeljima?

Voljeli bismo čuti vaša razmišljanja. Možete ih podijeliti ispod objave članka na društvenoj mreži Facebook.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana Mostarkić ■ tekst je mjestimice uređen i dopunjen, a izvornik možete pronaći na poveznici koja se nalazi na kraju ove napomene ■ američki članak potpisuje uredništvo portala WeAreTeachers SAD: WeAreTeachers – portal koji se bavi temama iz školstva i obrazovanja ■ izvornik: www.weareteachers.com