Savjeti stručnjaka
OBITELJ I PISMENOST
Problematična područja u razvoju pismenosti
objavljeno: 27. travnja 2015.

Često djeca možda samo trebaju više vremena za razvijanje svojih jezičnih vještina. S druge strane, neka djeca mogu imati problema s vidom, sluhom ili govorom. Također, djeca mogu imati i poremećaj učenja. Ako mislite da vaše dijete ima neku vrstu fizičkog problema ili poremećaj učenja, važno je da potražite stručnu pomoć što prije.

Ako vaše dijete pohađa školu i vi mislite da bi do sada trebalo imati bolje jezične vještine, zatražite privatni sastanak s njegovim učiteljem/učiteljicom. U većini slučajeva, učitelj/učiteljica, ili možda ravnatelj, pomoći će vam da razumijete kako vaša djeca napreduju u školi i kako im možete pomoći.

Vaše dijete možda bi trebalo primati pomoć jezičnog i govornog terapeuta ili nekog drugog stručnjaka.

Dobra vijest je da, bez obzira na to koliko vremena bilo potrebno, većina djece može naučiti čitati.

Roditelji, učitelji i drugi profesionalci mogu surađivati da bi odredili ima li dijete poteškoća pri učenju ili neki drugi problem, te zatim pružiti pravu pomoć što prije.

Kada djeca dobiju takav tip pomoći, postoje velike šanse da će razviti vještine potrebne za uspjeh u školi i životu. Ništa nije važnije od vaše podrške djetetu dok prolazi kroz školu. Uvjerite se da ono dobiva svu dodatnu pomoć koju možda treba dobiti što prije, a uvijek ga ohrabrujte i pohvalite njegov trud.

 Promatranje djetetova napretka

Kao roditelj, možete naučiti puno o procesu učenja svog djeteta obraćajući pozornost na znakove mogućih problema. Evo nekih znakova na koje morate pripaziti i o njima porazgovarati s djetetovim učiteljem:

  • Počevši od dobi od 3 ili 4 godine: sjećaju li se vaša djeca pjesmica za djecu, mogu li sudjelovati u igri rimovanja?
  • U dobi od otprilike 4 godine: mogu li vaša djeca izvući informacije iz razgovora ili knjiga koje im čitate naglas?
  • Djeca vrtićke dobi: počinju li vaša djeca imenovati i pisati slova i brojke koje vide u knjigama, na plakatima i znakovima, te na drugim mjestima?
  • U dobi od 5 godina: mogu li se vaša djeca igrati i uživati u jednostavnim igrama riječi u kojima dvije ili više riječi počinju istim glasom? Na primjer – imenuj sve životinje za koje misliš da im imena počinju sa S.
  • U dobi od 5 i 6 godina: pokazuju li vaša djeca da razumiju kako izgovorene riječi mogu biti razlomljene u manje jedinice? Razumiju li da se dio neke riječi može promijeniti te da se tako može napraviti drugačiju riječ?

 Izvor: http://www.rif.org/us/literacy-resources/articles/problem-areas-in-literacy-development.htm