Osnovne su boje jedan od elemenata likovnog jezika koji su obvezni u poučavanju Likovne kulture u 1. razredu. Crta je, također, likovni element koji su učenici upoznali i o njoj dovoljno znaju ako se uzme i sadržaj matematike gdje smo učili različite vrste crta.
ISHOD: OŠ LK B.1.1.
Učenik razlikuje likovno i vizualno umjetničko djelo te prepoznaje osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela.
RAZRADA ISHODA: Učenik povezuje djelo s vlastitim iskustvom i opisuje osobni doživljaj djela. Učenik opisuje: materijale i postupke, likovne elemente i kompozicijska načela, tematski sadržaj djela (motiv, teme, asocijacije), slikarski rukopis (Piet Mondrian).
LIKOVNI JEZIK: osnovne boje, vrste crta, obrisna crta, crna boja (neboja).
Učenik može upoznavati i istraživati umjetnička djela stvaralačkim zadatcima i/ili usmenim opisivanjem na početku, tijekom i na kraju stvaralačkog procesa.
Preporučeni oblici rada:
♦ projektna nastava/ projektni zadatci U svijetu likovnih umjetnika 4.
TEHNIKA:
kolaž i crni flomaster.
POSTIGNUĆA/ ZADATCI:
OBRAZOVNI : uočiti kompoziciju geometrijskih likova, koristiti se osnovnim bojama, izrezivati pravokutnike (korelacija s matematikom), obrisna crta.
ODGOJNI: razvijanje stavova i uvjerenja na području likovne stvarnosti, otkrivanje estetske vrijednosti kompozicije geometrijskih likova.
Upoznavanje slikarskog rukopisa Piet Mondriana i razvijanje osobne kulture.
Analiza uspješnosti nastavnog sata:
♦ analiza radova u učionici, učenike polako poučavam vršnjačkom vrednovanju.
■ Piše: Sandra VUK | učiteljica savjetnica | OŠ Sveta Nedelja ■