Učenici 2. b splitske Osnovne škole Pujanki projektom Zajedno smo jači obilježili su Svjetski dan dječje paralize.
Tijekom ove školske godine moji učenici 2. b razreda i ja odlučili smo pokrenuti projekt o prihvaćanju različitosti među ljudima s naglaskom na oboljele od cerebralne paralize. Zajedno smo osmislili ciljeve i etape projekta, a partneri su u projektu bili Stručna služba škole i roditelji. Predvidjeli smo da nam projekt traje godinu dana.
CILJEVI SU PROJEKTA:
♦ upoznati teškoće s kojima se suočava osoba s cerebralnom paralizom
♦ doprinijeti podizanju znanja i svijesti o cerebralnoj paralizi u našem razredu i školi
♦ razgovarati o akcijama koje možemo poduzeti kao razred i škola
♦ pronaći način pružanja podrške.
Polazište je našeg projekta Zajedno smo jači ponašanje djece u skladu s dječjim pravilima u svakodnevnom životu i prihvaćanje različitosti među ljudima.
Projekt je započet u listopadu kad se i obilježava Svjetski dan dječje paralize. Učenici su na Satu razrednika iznijeli što bi željeli saznati o dječjoj paralizi i prijedloge kako oni mogu pomoći učenici s dječjom paralizom u svom razredu. Učiteljica je obavila razgovor i s roditeljima djevojčice, koja boluje od dječje paralize, koji su bili voljni sudjelovati u razrednom projektu.
Učenici su istraživanje započeli zajedničkim čitanjem tekstova u dječjim časopisima, leksikonima, pronalazili su različite članke na mrežnim stranicama…
Saznali su da u članku 31. Konvencije o pravima djeteta piše: „Dijete ima pravo na odmor, igru i slobodno sudjelovanje u životu i stvaralaštvu.“ Proveli smo i anketu o tome kad i s kim se najviše školarci vole družiti pa smo tako doznali da se najviše vole družiti s vršnjacima iz razreda tijekom velikog odmora, u razredu, nakon nastave na igralištu…
Ja sam ih potaknula, a oni su u manjim skupinama raspravljali o obilježavanju Svjetskog dana cerebralne paralize. Utvrđujući pristup za svako rješenje, navodili su zbog čega je to rješenje uspješno ili neuspješno.
Predložene su moguće ideje za realizaciju:
♦ izrada slika i spajanje slika u slikovnicu
♦ podjela zelenih traka kao simbola cerebralne paralize
♦ upoznati se s mogućnostima koje usrećuju dijete
♦ crtanje dlana ruke na zelenoj podlozi ploče
♦ tjelovježba kao način komunikacije.
Kada smo odradili prve aktivnosti, projektom smo proveli i sljedeće aktivnosti:
1.] Upoznavanje učenika i učitelja OŠ Pujanki s projektom Zajedno smo jači.
2.] Predavanje o poteškoćama na koje nailaze osobe u invalidskim kolicima.
3.] Organiziranje okruglog stola s članovima Stručne službe (psihologinjom, defektologinjom) i razgovor o iskustvima koje imaju do sada u radu s djecom s motoričkim teškoćama.
4.] Predstavljanje projekta.
OSTVARENI REZULTATI
Tijekom projekta ostvarili smo sljedeće rezultate:
♦ učenici su se upoznali s teškoćama na koje nailaze osobe u invalidskim kolicima
♦ nosili su zelenu traku kao podršku za sve one kojima je to potrebno
♦ škola je postala mjesto gdje se radi na poticanju osobnosti, samopouzdanja, samostalnosti i ostalih životnih kompetencija
♦ roditelji su postali suradnici koji razrednoj zajednici pomažu u rješavanju problema
♦ roditelji su postali sudionici, a ne pasivni promatrači školskog života svog djeteta, svjesni da se njihove potrebe uvažavaju te pridonose boljitku djeteta i cijele zajednice
♦ pronalaženjem mogućih rješenja učenici svojim primjerom unose promjene u mišljenje, stavove i navike svojih obitelji i šire zajednice.
Zadovoljna sam ostvarenim ishodima. Plan je projekta realiziran. Uvažavanje i boljitak djece s teškoćama u razvoju, kao i svih ostalih, provodit ćemo i u sljedećem razredu.
■ Napisala: Ana ALUJEVIĆ GRGAS, učiteljica razredne nastave | OŠ Pujanki Split ■