Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – buduće učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Bajkoljupci
objavljeno: 27. svibnja 2019.

Potaknuta njihovom ljubavi prema čitanju, odlučila sam imati izvannastavnu aktivnost Bajkoljupci.

Zašto baš taj naziv? U drugome razredu najviše čitamo i interpretiramo bajke, stoga sam s pomoću te izvannastavne aktivnosti u učenika mogla još više razvijati njihovo jezično izražavanje i sposobnost interpretacije bajki. Nadalje, mogla sam smisliti drukčiji pristup svakome pročitanom djelu.

Naša podstranica: https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/projekti/bajkoljupci.

Moj su izbor bile slikovnice.

Zašto slikovnice u 2. razredu? Držim da ih s učenicima ne interpretiramo dovoljno, odnosno ne interpretiramo ih u cijelosti. Interpretiramo samo ulomke koji se nalaze u čitankama, stoga učenici često ne uspiju prepoznati „što je pisac htio reći“.

BAJKE DJETETU ŠALJU VAŽNE PORUKE:

  • dobro uvijek pobjeđuje zlo
  • plemenita se djela nagrađuju
  • ne treba vjerovati nepoznatim osobama
  • treba se zauzeti za slabije
  • malen može pobijediti većega od sebe
  • lijenost nije dobra osobina.

Na jednome predavanju Udruge Zelena olovka psihologinja je govorila o tome zašto djeci što dulje trebamo čitati bajke i zašto su one toliko važne u razvoju djece.

Bajke su moralne priče koje djetetu daju priliku da se poistovjeti s dobrim i razvije antipatiju prema zlu. Najčešće se bave izmišljenim radnjama i likovima kao što su vještice, čarobnjaci, vile , patuljci, zmajevi, čarobni predmeti i slično. U bajkama često nalazimo i životinje koje govore. Glavni su likovi obično dobri i jasno odijeljeni od loših.

Posuda dobrih ideja za stvaranje novih bajki.

 Odabrala sam starija izdanja slikovnica [ osim Oskarovih 5 za bolji svijet  i Suli u avanturi prijateljstvo, slikovnica koje imaju svoje online izdanje u europskoj knjižnici dječjih izdanja: http://en.childrenslibrary.org/ ].

CILJEVI IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI BAJKOLJUPCI:

♦ obogatiti rječnik učenika

♦ vježbati interpretativno čitanje i čitanje po ulogama

♦ vježbati stvaralačko prepričavanje i pripovijedanje

igrati igre uloga (dramatizacija).

Završavamo 2. razred, a moji mi učenici ponosno pokazuju svoje bilježnice u kojima je zapisano sve što smo čitali i interpretirali. Povratna informacija roditelja još je bolja.

USPJELI SMO USPOSTAVITI DOBAR NAČIN RADA:

a) Čitam im slikovnicu u cijelosti, pustim ih da dožive djelo i da prate moje čitanje jer na taj način uočavaju sve detalje.

b) Zajednička interpretacija – za svaku je slikovnicu drukčija.

c) Učenici se znaju snaći i pronaći odgovor u djelu.

d) Kod kuće čitaju slikovnice roditeljima. Budući da poznaju i razumiju sadržaj, rado čitaju i interpretiraju slikovnicu roditeljima, braći i sestrama. Na pozitivan se način hvale kako razumiju slikovnicu od, recimo, 25 stranica.

e) Često traže roditelje da im određene slikovnice posude ili kupe.

Osim što je interpretacija na satu Hrvatskoga jezika puno uspješnija nakon uvođenja navedene izvannastavne aktivnosti, dodatan su mi poticaj i kolegice na čijim stranicama pratim kako na sličan način čitaju djeci − „virus“ čitanja i posuđivanja knjiga se širi. 

 

„Čitanje se uči čitanjem bajki i slikovnica!“  rekla je moja Eva dok smo listale njezinu bilježnicu prepunu bajki.

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | 2. razred | https://sites.google.com/view/2-b-sveta-nedelja/ 

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige