Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
UČENJE NA DALJINU ■ LJETNI SERIJAL ■
Digitalne ploče [1.dio] – Padlet
objavljeno: 5. kolovoza 2020.

Digitalne ploče su ploče na kojima je moguće postavljati određene bilješke [pitanja, odgovore] kao i slike te videozapise. Dvije digitalne ploče koje će biti opisane u ovim člancima su Padlet i Lino it.

Obje ploče su prikladne za rad s učenicima, osobito za vrijeme online učenja. Na ploči postavite zadatak, a nakon rješavanja, na jednom mjestu, imate pristup radovima svih učenika.

Kako se prijaviti u Padlet?

Prvo trebate upisati [ili kliknuti] ovu poveznicu u tražilicu: https://padlet.com, a zatim odabrati opciju [Sign up ].

Možete odabrati način prijave [Google račun, Microsoft račun…]. Važno je napomenuti kako je u besplatnoj verziji Padleta moguće izraditi 3 ploče [za više ploča potrebna je nadoplata].

Jedina alternativa u ovom slučaju je ponovno uređivati postojeće ploče, a prije toga preuzeti učeničke odgovore i spremiti u pdf formatu ili kao sliku [screenshot].

PRIMJER ALATA ZA IZRADU PRIKAZA EKRANA [screenshota]

Postupak prijave u Padlet prikazan je na prikazu 1.

Prikaz 1. Postupak prijave i registracije u Padlet

Izrada i postavljanje zadataka u Padlet

Nakon što ste se registrirali u Padlet, možete započeti s izradom svoje prve ploče. U izborniku odaberite opciju Make a padlet [Izradi ploču]. Osim spomenute opcije u izborniku, možete: podijeliti vlastitu ploču s ostatkom zajednice te pretraživati postojeće ploče. Dodatne opcije su dostupne isključivo u „nadograđenoj“ inačici digitalne ploče [„nadograđivanje“ je moguće napraviti isključivo uz plaćanje]. Sve navedeno nalazi se na prikazu 2.

Prikaz 2. Izbornik u alatu Padlet [izrada ploče, dijeljenje vlastite ploče s ostalim korisnicima Padleta – „Padlet“ zajednicom te pretraživanje postojećih ploča postojećih korisnika]

Postupak izrade Padleta:

  • kliknuti na opciju Make a padlet [Izradi ploču] u izborniku
  • odabrati vrstu ploče koju želite izraditi [ponuđene vrste] – kliknuti Select za odabranu:

a] Wall [„Zid“]  – oblik u kojem umećete sadržaje kao postere na zidu [jednu do drugih]
b] Canva – umetanje sadržaja na način koji vamodgovara [nije određeno]
c] Stream – pregledavanje i umetanje sadržaja odozgo prema dolje
d] Grid – organizacija sadržaja unutar redaka i okvira
e] Shelf– organizacija sadržaja unutar postavljenih stupaca
f] Backchannel – komunikacija [izmjenjivanje sadržaja] u obliku „chata“ [razgovora]
g] Map – postavljanje sadržaja na mapi [zemljovidu] – pogodno za nastavu PID- upoznavanje područja RH
h] Timeline – organizacija i umetanje sadržaja duž horizontalne linije [pogodno za izradu vremenske trake]

Prikaz 3. Vrste ploča [Padlet]

Izgled navedenih vrsta ploča nalazi se na prikazu 3.

– umetnuti zadatak/sadržaj na ploču te urediti potrebne postavke
Za početak potrebno je imenovati [napisati naslov] vašeg Padleta. To je moguće napraviti u izborniku koji se automatski otvara s desne strane ploče pod opcijom Title [Naslov]. Na crtu ispod te opcije trebate upisati svoj naslov. Također, sljedeća opcija [odmah ispod spomenute] je Description [Opis] koju je poželjno ispuniti kako biste znali što se nalazi na ploči. Sljedeće opcije odnose se na promjenu izgleda same ploče [pozadinu, veličinu fonta…]. Naposljetku, posljednje opcije odnose se na objavu same ploče [vidljivost komentara, povratne informacije, autora ploče itd.]. Sve opisano u ovom paragrafu, nalazi se u prikazu 4.

Prikaz 4. Opcije unutar izbornika koji se nalazi s desne strane ploče u Padletu

KADA UREDITE SVOJU PLOČU možete početi postavljati zadatke i sadržaje na nju.

Prvo kliknite tipku „Start posting“ [Započni postavljati] koja će se pojaviti u istom izborniku nakon što ste prethodno kliknuli tipku Next po završetku uređivanja. Nakon toga možete početi postavljati sadržaje i zadatke na ploči klikom miša na znak „plus“. Izgled spomenute opcije kao i način postavljanja zadataka/sadržaja nalazi se na prikazu 5.,5. a i 5. b.

Prikaz 5.

Prikaz 5.a Postavljanje sadržaja- klik na znak „plus“

Prikaz 5.b Uređivanje postavljenog zadatka

Kako podijeliti ploču s učenicima i omogućiti im unošenje odgovora?

Kada ste gotovi s uređivanjem  ploče te postavljanjem zadataka, potrebno je podijeliti ploču s učenicima te im omogućiti unos odgovora. Kako bi učenici mogli unositi odgovore, potrebno je otvoriti mogućnost uređivanja ploče. To se čini tako da prvo date ime [naziv] „adresi“ ploče, a zatim tu adresu kopirate i postavite na mrežnustranicu ili na neki drugi način proslijedite učenicima [kako biste došli do opcije promjene adrese kliknite tri točkice u zaglavlju, a nakon toga opciju Modify]. Učenici duplim klikom miša na ploči otvaraju okvir za upisivanje svog odgovora. Uvijek je dobro napomenuti učenicima da obavezno po završetku rješavanja zadatka [upisivanja rješenja], upišu svoje ime i prezime kako biste znali koji je učenik napisao određeni odgovor. Sve navedeno prikazano je na prikazima 6. i 6. a.

Prikaz 6.Postupak dijeljenja ploče – 1.dio. [Opcija „Modify“]

Prikaz 6.a Imenovanje adrese koju dijelite s učenicima

ZA VIŠE INFORMACIJA o Padletu te ostalim digitalnim pločama kliknite OVDJE.

■ Piše: Angelina JAKOPIN VUK ■  Novopridošla sam u „krug učiteljica razredne nastave [modul: informatika] ■ “ Volim učiti o novim mogućnostima poučavanja putem IKT tehnologije kao i pokazati drugima vlastite primjere rada koristeći spomenuto. Želja mi je pokazati kako svi mogu naučiti koristiti web alate i ostalu IK tehnologiju i time dodatno zainteresirati učenike za predviđene nastavne sadržaje. Drugim riječima, volim učiti, raditi, osmišljavati i gledati svijet „očima učenika.“ ■

■ Nastavak 1. ■ Digitalno učenje i digitalni alati

■ Nastavak 2. ■ Google Forms [obrasci]

■ Nastavak 3. ■ Google Forms – izrada kviza

■ Nastavak 4. ■ Izrada digitalnog Escape rooma [Kviza s ključem]

■ Nastavak 5. ■ Adobe Spark [1.dio]

■ Nastavak 6. ■  Adobe Spark [2.dio]

■ Nastavak 7.  ■ Canva – uvod [izrada postera, pohvalnica…]

■ Nastavak 8.  ■ Canva – prezentacije