Dnevnik jednog odrastanja

DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA

Taoci jednog ili jedne

ponedjeljak, 3. srpnja 2017.

Već osam godina uređujem internetsku razrednu stranicu i uvijek sam je na kraju školske godine zatvorila (ugasila). Nisam to činila zato što nisam imala što objaviti, nego zbog toga što bi uvijek netko od mene očekivao nešto nemoguće.

Taoci jednog ili jedne

Vrlo su se često roditelji ponašali kao da je moja obveza prenijeti im sve informacije, odnosno obavijestiti ih o svakoj novosti. Kako je vrijeme prolazilo, tako su i njihova očekivanja postajala veća. Pitali su me zašto nisam objavila fotografije dječjih radova (20 minuta nakon nastave) i tako dalje.

Najveće su nesuglasice nastale kad sam odbila davati im privatne informacije – koliko je njihovo „zlato“ dobilo iz neke provjere, je li bilo mirno, što treba donijeti za likovni itd. Držala sam da mrežna razredna stranica ne bi trebala služiti kao internetska informativka ili nešto što omogućuje roditeljima da kontaktiraju sa mnom u bilo koje vrijeme, nego da je ona ogledalo razreda i rada u njemu.

  • Na kraju ove školske godine prvi put neću ugasiti stranicu.

Ona je slika svega što smo radili tijekom godine, slika je napretka učenika, odnosno jedne godine odrastanja. Tamo učenici mogu naći zadatke za vježbanje, igrice i videosnimke naših uspjeha.

Ne kažem da je ove godine sve bilo sjajno (a bilo je u 99 % slučajeva), ali odlučila sam promijeniti nešto drugo. Ne želim da moj razred, moji učenici, ali i svi ostali posjetitelji (njih oko 28 000) budu žrtve nekoga kome moj rad nije simpatičan.

Dosta mi je toga da zbog jednog sve gasim, da zbog jednog roditelja prekidam neke lijepe događaje, da stalno strahujem zbog pojedinog roditelja koji sam ne ispunjava svoju roditeljsku dužnost, pa lopticu prebacuje na mene.

Takvih primjera ima mnogo.

Prije mojeg odlaska u novu sredinu jedna je majka držala da sam ja kriva za sve nepodopštine njezinog „zlata“.

To je dijete, kad je odlazilo kući, guralo sebi prst u oko da bi se ozlijedilo, plakalo da zadovolji majčinu potrebu za dramom – ako nije bilo suza, nije ga primjećivala.

Je li ta majka, koja mi je brojila koliko fotografija njezinog sina objavljujem u odnosu prema fotografijama drugih učenika, danas sretnija kad razred njezina sina nema razrednu stranicu?

Je li i sada spretna u screenshootu i objavljuje li statuse na Facebooku kako njezin sin ide u „Apsurdistan“ školu kao što je činila u moje vrijeme? Prijavljuje li sada ravnateljici svaki uzdah učiteljice ili sve što zapiše?

Ne znam (nisam prijateljica s roditeljima na društvenim mrežama), ali vjerujem da to ne radi jer nema što objavljivati. Ako to i čini, danas mi je žao što sam zbog nje ugasila stare razredne stranice. Mnogi roditelji i učitelji tamo su mogli naći materijale za vježbu, ideje za projekte, predivne likovne radove.

Ali mi se svi (ne samo učitelji) na neki način bojimo onih koji galame, koji traže svoja prava gazeći po tuđim pravima, koji su dosadni u dokazivanju svoje priče, pa se zbog toga najčešće mičemo od takvih.

Uskoro počinjem s izradom nove razredne stranice za 1. razred. Kažu da nas čeka dobra generacija učenika, ali roditelji…

Budući da živimo u vrijeme velike medijske slobode i da su mnogi roditelji „zaljubljeni“ u svoj status i svoju djecu, morat ću biti jako pažljiva u odnosu s njima. Umjesto informatiziranih roditelja, nove generacije donose nam osjetljive roditelje i to ću morati imati stalno na pameti.

Toliko je mnogo truda, vremena, razrednog uspjeha, a najviše naše sinergije i ljubavi uloženo u nju da sam ponosna na sve nas (usprkos onom 1 %).

................ILUSTRACIJA........

 

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/4bsvetanedelja/home  | UHURN Zvono

.................

Rođena je i školovana u Zagrebu, studij za učitelje završila je na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Svih je godina (točnije 23) bila zaposlena u zagrebačkoj Osnovnoj školi Augusta Šenoe. Mentorica je na metodičkim vježbama za studente UFZG-a. Trenerica je i e-mentorica mnogim učiteljima u području korištenja IKT-a u nastavi. Sudjelovala je kao „kritički prijatelj” u izradi Nacionalnoga kurikuluma. Promovirana je u učiteljicu mentoricu.

Objavljuje stručne radove i članke, izlaže na međunarodnim i državnim stručno-znanstvenim skupovima te stalno sudjeluje u profesionalnom usavršavanju svojih kolegica i kolega u Hrvatskoj i izvan nje. Profesionalni rad nastavlja od rujna 2016. u Osnovnoj školi Sveta Nedelja, a daljnju edukaciju i usavršavanje usmjerava prema svim učiteljima koji su spremni za izazov poučavanja učenika 21. stoljeća. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.

...........

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.

 

Vezani članci
Školski portal: Reforma obrazovnog sustava [poljski primjer]

Reforma obrazovnog sustava [poljski primjer]

Iz perspektive učiteljice razredne nastave odgovorila sam da bi se…

Školski portal: Dopunska nastava u prvom razredu

Dopunska nastava u prvom razredu

Današnji učenici imaju siromašan rječnik i usto prepun tuđica, odnosno…

Školski portal: Škarice

Škarice

Postoji puno različitih vrsta škarica, ali pisat ću o onima…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Aktivnost učenja i poučavanja u švedskom gradiću Hoofors

Aktivnost učenja i poučavanja u švedskom gradiću Hoofors

Domaćini ove projektne aktivnosti bili su…

Školski portal: Digitalni sadržaji i aktivnosti

Digitalni sadržaji i aktivnosti

■  1. RAZRED ZBRAJANJE I ODUZIMANJE…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…