Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Učiteljica ima opasan plan
objavljeno: 7. svibnja 2018.

Često čitamo tekstove koje učenici znaju napamet, ali i oni imaju vrijednost jer su za njih, da bi ih naučili, učenici odvojili vrijeme, vježbali ih čitati i posvetili se tome.

Naravno da to nije čitanje s razumijevanjem, ali je jedan od oblika usvajanja čitanja i priprema za recepciju nekog književnog teksta.

Na početku godine čitala sam im slikovnice  – jednu slikovnicu mjesečno. Osim toga, opremila sam kutić za sjedenje mnoštvom knjiga i slikovnica za njihovu dob.

Čitala sam im bajke i lektiru da što bolje dožive priču i njezin sadržaj. Često sam im objašnjavala nepoznate dijelove ili riječi i povezivala te sadržaje sa stvarnim životom.

Početkom drugog polugodišta u razredu je bilo sve više čitača, pod odmorom su se čitale knjige, hvalili su mi kako su pisali pisma da ih pod borom dočekaju knjige kao dar.

U mojem se razredu razvijala kultura čitanja.

Čitači su me zamolili da oni pročitaju ulomak iz lektire, poneku slikovnicu ili pjesmu tako da drugima pokažu kako čitaju.

Bila sam ponosna. Primijetila sam da naglašavaju riječi kao ja, da kod svake točke zastanu i udahnu (kako sam ih poučavala) – kad čitaju, preslika su svoje učiteljice, odnosno mene.

Sad su novi izazovi pred nama. Kupila sam knjigu Marice Milčec 120 priča za djecu; Svaka je mrvica važna (ŠK, 2017.)

Kad požele čitati, čitamo priče iz te poučne knjige. Nakon čitanja razgovaramo, katkad primjenjujemo dramske tehnike  – glumimo, smišljamo drukčije završetke…

Svakim danom primjetno je kako im je rječnik sve bogatiji, odnosno da im više nije tako velik problem sastaviti rečenicu.

I naša razredna knjižnica bogatija je za desetak novih slikovnica, ali i za nekoliko knjiga (sve što ima puno teksta, a malo slika, oni zovu „ozbiljne knjige“).

U projektu Čitam sebi, čitam tebi već smo pročitali sedam knjiga. Čitač je bio u centru pozornosti jer je sjedio ispred svih učenika.

Jako vole javno čitati. To im je prilika da se iskažu i da budu nagrađeni pljeskom. Ipak, ne znam hoće li to u njih razviti prave čitalačke navike.

Za drugi razred već tražim i čitam novije knjige te smišljam ideje kako i nadalje poticati čitanje u razredu.

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/  | UHURN Zvono

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.