Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – buduće učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA
Korak dalje
objavljeno: 3. siječnja 2020.

Prvi izbor bio mi je moj matični fakultet (Učiteljski fakultet u Zagrebu), ali me iznos od 60 000 kuna brzo „ohladio“. Isto tako, moguća su samo dva smjera koja nisu predmet mojega zanimanja.

Zapitala sam se kako bi ijedan učitelj uopće mogao odvojiti toliko novca za doktorat i što bi, osim titule, time dobio.

Traženje informacija dovelo me do dvaju puteva.

Na prvome sam pronašla  povoljnija sveučilišta (novčano povoljnija) koja nude obrazovanje toga stupnja i onaj sadržaj koji bih željela unaprijediti (komunikacijske vještine).

Drugi put otkrio mi je da novija istraživanja pokazuju da je relevantnost znanja koje pružaju te edukacije i školovanje oko 18 – 20 %, odnosno da su to većinom „prežvakane“ teme: čitanje, pisanje eseja, prevođenje strane literature, a najveći vrhunac je istraživanje (u članku se navodi da je samo 17 % stvarnih istraživanja, sve ostalo su namještene brojke).

Današnji poslodavci ne traže doktore znanosti, osim kada je riječ o fakultetima.

Međutim, čitajući sva ta istraživanja, pronašla sam danski primjer: subvencioniraju se „zaslužni“ u određenom području. Naime, Danska potiče izvrsnost, odnosno potiče učitelje na daljnje školovanje, tj. specijalizaciju u određenim područjima.

  • Tada mi je glavom prošlo još nekoliko pitanja:
  • Tko može procijeniti tko je najbolji?
  • Gledaju li se ocjene iz indeksa ili se ocjene odnose na životna postignuća?
  • Odlučuje li o čijoj izvrsnosti kolektiv u kojemu pojedinac radi ili resorno ministarstvo?
  • Bi li u Hrvatskoj takav sustav funkcionirao? Mislim da ne bi.

Na kraju sam odustala od ulaganja u sebe. Ulažem u mladost − u svoje kćeri. Kad budu dovoljno odrasle, bit ću prestara za ulaganje u sebe. Bez obzira na to, to je moj izbor.

U tom trenutku, kad sam odustala od svega, dobila sam poziv da na Učiteljskome fakultetu u Zagrebu održim predavanje o pripremanju, stvaranju, učenju i prijenosu znanja studentima 4. godine.

  • Moje predavanje trajat će 90 minuta, a održat ću ga 2. prosinca 2019. u auli Učiteljskoga fakulteta u Zagrebu.
  • Početak je u 14.00 sati.

Svi ste dobrodošli!

OVDJE SE NALAZE svi sadržaji koje ću prikazati studentima u ponedjeljak.

Hvala profesorici Aleni LETINI koja je u meni prepoznala učiteljicu. 

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■

……….

Kolumna je utemeljena na osobnome iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskoga portala i Školske knjige.