Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – buduće učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA
Međupredmetna tema Građanski odgoj i obrazovanje [2.]
objavljeno: 17. veljače 2020.

U radionicama o kojima sam pisala u prethodnoj kolumni učenici su, između ostaloga, proučavali Kurikulum škole (2019./2020.) i Zakon o osnovnom školstvu i obrazovanju te su uočili da se jedan članak iz toga Zakona tijekom godina „izgubio“. To ih je potaknulo da počnu istraživati zašto se to dogodilo.

RAZLOG: naša škola trenutačno nema organiziranu školu plivanja za učenike 2. i 3. razreda.

U istraživanje su se uključili i roditelji. Majka jedne učenice otkrila je da čl. 30. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (koji je Hrvatski sabor donio na sjednici 15. srpnja 2008. godine) kaže da osnovna škola može osnovati učenička društva te da je u suradnji s drugim činiteljima osnovna škola dužna osigurati da svi učenici tijekom osnovnoga školovanja nauče plivati.Isto to piše iu Pravilniku o izvođenju izleta, ekskurzija i drugih odgojno-obrazovnih aktivnosti izvan škole.

PRAVILNIK O IZVOĐENJU IZLETA, EKSKURZIJA I DRUGIH ODGOJNO-OBRAZOVNIH AKTIVNOSTI IZVAN ŠKOLE

Članak 2., podčlanak 7. Škola plivanja je specifičan obvezujući oblik nastave Tjelesne i zdravstvene kulture koji se u pravilu ostvaruje s učenicima drugoga ili trećega razreda osnovne škole.

Razgovarajući s učenicima, odlučili smo se aktivirati – pokušali smo smisliti kako da se učenički glas čuje i dalje od učionice te kako napisati projekt s pomoću kojega ćemo utjecati na svoju školu i lokalnu zajednicu.

U projekt su se uključili i roditelji.

Na roditeljskome sastanku osnovali smo razredno povjerenstvo za provedbu škole u prirodi. Povjerenstvu je, naravno, glavni cilj bio provedba škole u prirodi. 

Naša digitalna knjiga nalazi se OVDJE.  

U svojoj digitalnoj knjizi bilježili smo svaki korak u ostvarivanju projekta. I dalje u nju bilježimo i popunjavamo je – ovisno o tome koju aktivnost poduzimamo.

Jedan od koraka je i posjet gradonačelniku Svete Nedjelje. Želimo mu postaviti pitanja vezana za navedeni projekt, a i dati priliku djeci da iskažu svoje viđenje sustava.

Naša aktivnost potaknula je i druge učitelje trećih razreda naše škole da se pridruže našemu projektu.

To je samo jedan od primjera da i učenici mogu pokušati utjecati na obrazovanje ako im damo odgovarajuće smjernice i ako im objasnimo da dječja prava nisu samo rečenice na papiru koje ništa ne znače.

Pratite razvoj projekta putem naše digitalne knjige. Projekt ćemo predstaviti i na Smotri projekata Građanskoga odgoja i obrazovanja. Tako će svi zainteresirani moći prepoznati naše vještine, stavove i znanja koja smo stekli radeći na ovome projektu.

Učenici su izradili i LOGO projekta. 

………..

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■