Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA
Na pragu “nove” škole
objavljeno: 8. rujna 2020.

I ovaj se rujan uvukao u naše živote. Kao i svakoga rujna, čuje se školsko zvono, samo ovoga puta stojimo u redu i čekamo svoj trenutak da uđemo u učionicu.

Novo NORMALNO ili kako živjeti u sadašnjosti.

Učiteljica sam 4. razreda, zadnje generacije koja je još nije obuhvaćena novim kurikulumima.

Uz sve redovne obveze, uz pokušaj razumijevanja i prihvaćanja različitih uputa, čini se da mi je najmanje vremena ostalo za planiranje sadržaja za rad u razredu. Sve što sam isplanirala za dane pred nama mora imati i B oblik u slučaju da iznenada pređemo na modul “učenja na daljinu”.

Kako u takvoj situaciji organizirati roditeljski sastanak? Kako 25 učenika smjestiti u 13 klupa? Kako složiti raspored kad su roditelji birali sve moguće izvannastavne aktivnosti, izborne predmete, drugi strani jezik…? Situacija je to koja dovodi do moga rupičastog rasporeda i do potpunog sloma našeg satničara.  A onda još i mjere….

Je li to normalan život desetogodišnjeg djeteta?Postoji li netko tko se to ne pita ovih dana?

Naravno da nije normalan život, ali nije ovo vrijeme nikome normalno, niti djeci, niti odraslima, niti učiteljima…

Za razred sam osmislila razrednu mrežnu stranicu da roditelji lakše prate sadržaj, aktivnosti i naš rad.

a]  na njoj se nalaze prijedlozi naših projekta

b] obavijesti za roditelje

c] moguće izvanučioničke nastave (posjete)

d] fotogalerija

e] i ljetni izazov: niz od 10 zadataka pomoću kojih su tijekom ljeta mogli ponavljati sadržaje 3.razreda

Adresa: https://sites.google.com/view/bekaci-svn/naslovnica

Mrežne stranice izrađujem za svoj razred punih 10 godina i pokazale su se kao jako uspješne u svim oblicima i načinima rada.

U 4. razredu jako mi je važan projektni pristup učenju jer na taj način učenici otkrivaju način na koji uče, istražuju, rade prema projektnim koracima, koriste suradnju i dogovor… uče se životnim vrijednostima kroz rad na projektu.

Osmislila sam čak 7 projekata za svoj razred koje sam podijelila i s ostalim kolegama:

Memento prijateljstva 7 – projektne radionice u sticanju građanskih vještina i socijalnih komponenti pojedinca

Na putu dobrote 2 – mala zrnca dobrote koja ćemo stalno poticati kod učenika

U svijetu likovnih umjetnika 3 – upoznavanje slikarskog rukopisa svjetskih i naših likovnih umjetnika

Moj jezik, materinji – radionice i igre vezane uz jezik i istraživanje jezičnog bogatstva našeg jezika

Povijesne osobe – istraživanje u skupinama povijesno značajnih osoba naše domovine i prezentiranje sadržaja koji su istražili

Pokusi su nova fora – niz malih pokusa koje učenici mogu izvesti u kontroliranim uvjetima svoga doma ili u učionici uz suradnju predmetnih profesora kemije

Webučionica – razvoj digitalnih vještina kod učenika uporabom zanimljivih digitalnih alata.

Osmišljavajući projekte imala sam na umu i A i B i C model – sve ih je moguće izvesti i u učionicama i, ako bude potrebno, tijekom učenja na daljinu.

■ Piše: Sandra VUK ■ OŠ SVETA NEDELJA, SVETA NEDELJA ■ Mrežne stranice 4.b