Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA
Na putu dobrote
objavljeno: 3. siječnja 2020.

… koje je u svih sudionika potaknulo provođenje projekta „Dvadeset dana dobrote“ te takvo ozračje prenijeti i u novi projekt.

Dvoumila sam se koje ime dati projektu jer oba projekta u nazivu imaju riječ dobrota, ali držim da će novi projekt svojim novostima, drukčijim sadržajima i učeničkim postignućima utabati novi put projektnome pristupu.

Učenje na bazi projekta / project based learning (PBL)

Primjenom ovoga modela učitelj pomno planira aktivnosti koje su dugotrajne, interdisciplinarne i usredotočene na učenike − oni postavljaju pitanja, uočavaju probleme u zajednici i traže rješenja. Učenje na bazi projekta omogućava da učenici međusobno surađuju i organiziraju se u grupe da bi riješili konkretne probleme/aktivnosti koje su im važne. Na kraju predstavljaju svoj rad i što su sve postigli u određenome vremenskom razdoblju. Rezultat projekata najčešće su određeni pomaci, odnosno promjene unutar razreda, u obitelji i zajednici. Često se cijelo učenje prati i prezentira na roditeljskome sastanku, božićnom sajmu, na razrednim stranicama, eTwinningu…

Uzevši u obzir sve te korake, smislila sam novi projekt – „Na putu dobrote“.

Projekt možete pratiti na poveznici https://live.etwinning.net/projects/project/206998.

Možete nas naći i na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/498219907438397/.

 

CILJ PROJEKTA je s pomoću niza aktivnosti tijekom prosinca promovirati vrijednost/važnost dobrote. Tim se aktivnostima otkriva da je potrebno samo dobro pogledati oko sebe i izdvojiti što možemo promijeniti, podijeliti i učiniti drukčije.

Projekt će u učenika povećati svijest o tome kako mogu napraviti promjenu u svijetu tako da počnu od sebe i da s drugima dijele ono što imaju. Potrebno je voljeti sebe, a zatim i druge te širiti dobrotu – tako ćemo napraviti promjene u svojemu okružju. Nadalje, potrebno je poticati i zajednicu da se aktivno uključi u provedbu projekta.

Cilj nam je uključiti učenike u dobrotvorne aktivnosti, primjerice u pripremanje božićnih darova za dobrotvorne organizacije.

Partneri će predstaviti tradicionalne običaje iz svojega zavičaja. Proizvodi (digitalni CD sa zvučnim pričama i pjesmama, kolačići, karte za Božić itd.) bit će donirani dobrotvornoj organizaciji u lokalnoj zajednici.

NEKI OD ZADATAKA:

  • upoznati tradicionalne božićne običaje zemalja partnera
  • upoznavanje drugih kultura
  • poboljšanje vještina prepoznavanja potrebitih u zajednici
  • uporaba IKT alata u obrazovanju
  • primjena komunikacijskih vještina u provedbi projekta u zajednici.

RADNI POSTUPAK

  • trajanje projekta: od 2. 12. 2019. do 20. 12. 2019.

Tijekom tog razdoblja učenici će provoditi mnoge aktivnosti u grupama i razmjenjivati ishode aktivnosti elektroničkom poštom (TwinSpace/prezentacija).

Učenici će biti uključeni u tri glavne aktivnosti, odredit će ishode zadataka (crteži, pokloni, mali darovi, skupljanje predmeta, knjige/ugovori, prezentacije s pomoću dramskih tehnika itd.) te ih objavljivati i pratiti putem Twinspacea. Isto tako, razmjenjivat će digitalne čestitke kako bi usporedili svoj rad s ostalim školama koje sudjeluju u projektu.

Sve prezentacije aktivnosti i rada na projektu mogu biti u PPT-u ili PDF obliku.

Projekt je aktivni dio sadržaja međupredmetne teme GOO-a i očekuje se da učenik stekne kompetencije ostvarujući sljedeća postignuća:

  • goo A. 2. 1. Ponaša se u skladu s ljudskim pravima u svakodnevnom životu.
  • goo A. 2. 2. Aktivno zastupa ljudska prava.
  • goo B. 2. 1. Promiče pravila demokratske zajednice.
  • goo B. 2. 2. Sudjeluje u odlučivanju u demokratskoj zajednici.
  • goo C. 2. 1. Sudjeluje u unaprjeđenju života i rada škole.
  • goo C. 2. 2. Promiče solidarnost u školi.
  • goo C. 2. 3. Promiče kvalitetu života u školi i demokratizaciju škole.
  • goo C. 2. 4. Promiče razvoj školske kulture i demokratizaciju škole.

Projekt ima svoj temelj u svim kurikulumskim predmetima i međupredmetnim temama.

  • Za sve smo izradile (Nevena, Lana i ja) pregršt materijala, sve možete pronaći na poveznici

https://adobe.ly/34cuULj.

  • Poticajni plakati nastali zajedničkom suradnjom partnera:

https://docs.google.com/presentation/d/1fgx6CZHup8l4fwLadCL3SNq6JcGY6wrfMZ7gPvikgUA/edit?usp=sharing.

 

*** plakat za praćenje vlastitoga napretka u ostvarivanju aktivnosti projekta***

 …………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■

……….

Kolumna je utemeljena na osobnome iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskoga portala i Školske knjige.