Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
Projekt – boje oko nas
objavljeno: 31. kolovoza 2015.

Kao da se ne radi o istoj djeci, o malim ljudima kojima su ti pragovi koje prolaze (vrtić – razredna nastava – viši razredi – srednja škola – fakultet) sami po sebi dovoljno teški i bez posebnog isticanja onoga što je bilo prije.

U cijeloj ovoj gužvi i „glasnoći“ oko reforme ja sam izgubila iz vida gdje je tu ta povezanost vrtića i škole ili, ne daj, Bože, suradnja, preklapanje ili sjednimo za stol i uskladimo svoja očekivanja, imamo li potrebne kompetencije i što možemo uraditi da se povežemo.

Trenutačno sam učiteljica i drugom razredu i možda me ta tema ne zanima, ali crvić u meni uvijek želi raditi drugačije, isprobati nešto novo i povezati se.

■ Vučjak, 1. razred

Razmišljam o projektu likovnosti, radnog naziva Boje oko nas. Predstavit ću vam ovdje svoje zamisli, a nadam se da ova moja „radna“ verzija neće osvanuti pod nekim tuđim imenom kao projekt.

IME PROJEKTA Boje oko nas

Ciljevi projekta: upoznati osnovne boje, upoznati izvedene boje, uočiti i naučiti o čistoći boja, uočiti boje spektra koje nas okružuju u okolini i prirodi oko nas.

  • Analizirati predmete/pojave oko sebe i prikazati ih bojom
  • Opisati izgled predmeta i imenovati boje koje vidimo (čistoća boje)
  • Napraviti usporedne radove koristeći redefiniciju postojećih „simboličnih“ boja
  • Usporediti stvaran predmet s mogućim dodavanjem detalja (elaborativnost) pri isticanju osnovnih elemenata uporabe tog predmeta ili biljke
  • Razlikovati različite likovne tehnike i načine rada
  • Argumentirati odabir teme, načine pristupe rada, što smo naslikali i kako?

Skupina za koju je projekt planiran: od 4 godine do 10 godina

 

■ Morsko dno, 1. razred

KORACI U PROJEKTU:

a) Ogledna mala skupina koja bi sastavila okvirni program od dva učitelja i dva odgojitelja (vrlo rado bih da nam se priključi i, recimo, neki sveučilišni profesor)

b) Izrada plana rada od 10 tema u kojima bi se ostvarili zadani ciljevi projekta

c) Vremenski prostor od 6 do 9 mjeseci za izvođenje zadanih tema i međusobni dogovori i komunikacija o poteškoćama u realizaciji.

d) Završna izložba u nekom od domova kulture ili predstavljanje na nekom javnom mjestu gdje bi sve što smo naučili, uočili, pratili mogli nekome prikazati (neskromno zamišljam aulu Učiteljskog fakulteta za takvo nešto).

TEME KOJE BISMO NASTOJALI OBRADITI:

a) Osnovne boje

b) Izvedene boje

c) Tople i hladne boje

d) Čistoća boje

e) Tonovi boja

f) Tonovi toplih boja

g) Kontrasti boja

h) Istražujemo boju i ističemo crtom detalje.

Motivi koje bismo koristili bili bi prepušteni odgajateljima i učiteljima da mogu uprogramirati u sadržaje. Trudili bismo se zadržati na konkretnim motivima iz djetetove okoline, prirode i tradicije. Naravno, i nevizualni motivi su dobrodošli.

Pa, ako nakon ovog pročitanog ima zainteresiranih, javite se:

nasrazred.b@gmail.com

 Skupi li nas se dovoljno i potaknem li tu suradnju vrtića i škole, projekt ću nastojati prijaviti i na E twinning i samim tim ga podići i na malo višu razinu.

I, što kažete?

■ Sova, razred

…………………………….

Sandra VUK

OŠ Augusta Šenoe

UHURN Zvono

……………………………

  • PROČITAJTE I PROŠLE KOLUMNE

Sandra VUK | Pribor za 2. razred

Sandra VUK | Priroda i društvo