Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA ■ 272. ■
Projektna nastava u četvrtom razredu (2. dio)
objavljeno: 30. svibnja 2021.

Nakon što sam napisala prvi dio vezan za projektnu nastavu, shvatila sam koliki smo posao zajedno napravili, ali i to da su naše aktivnosti ostale nevidljive za sve, prvenstveno mislim na svoju školu. Zbog određenih odgojnih problema, koje imam u razredu, i za koje ne pronalazim rješenje niti dobivam adekvatnu pomoć, cijelu školsku godinu sjedim u učionici od 7.30 do 13 sati.

Niti jedan odmor ne izlazim iz učionice jer si to ne mogu priuštiti pa umjesto da cendram i plačem kako mi je teško (realno je jako teško), odlučila sam da radimo, radimo bez obzira na zvono (često ga i ne čujemo), radimo onoliko koliko mislim da mogu, stalno imam pripremljene dodatne aktivnosti i samo u radnoj atmosferi se ne događaju odgojni ispadi.

Tako su i svi projekti nastali kao moj „vapaj” da završimo 4. razred aktivno i u miru, i da ne moram objašnjavati svoje postupke i metode rada.

Pokusi su nova fora – višegodišnji je projekt upoznavanja elemenata fizike, kemije i znanstvenog pristupa  određenim aktivnostima koje populariziraju znanost i pristup određenoj temi.

L I N K

Ono što mi je bilo bitno jest da učenici nauče korake u ostvarivanju određenog eksperimenta i da shvate da pokusi nekada nisu uspješni, da i iz neuspješnog poskusa možemo izvesti zaključak.

MOJ JEZIK MATERINJI

Projekt kojemu je bio cilj da učenici svoj jezik dožive kao nešto čime se mogu izraziti, igrati se, stvarati  jezične sadržaje i upoznavati prošlost jezika.

Ovo je projekt u kojem smo ostvarili najviše aktivnosti. Dio smo aktivnosti ostvarili u manjim grupama na dodatnoj nastavi Hrvatskog jezika, dio s cijelim razredom.

NEKE OD AKTIVNOSTI:

a) izrađujemo provjeru jezičnih sadržaja

b) akrostih na temu jesen

c) logo projekta Hrvatski…

d) nastavljamo priču

e) upoznajemo glagoljicu

f)  rod imenica, oblak riječi

g) pišemo činkvinu (Vukovar)

h) izrađujemo digitalne igre jezičnih sadržaja

i) pjesnička sličica

j) osmosmjerke (glasovni skupovi)

k) plakat na temu voda

l) sakupljamo tradicijske riječi

o) poticajno čitanje

p) straničnici za knjige

r) poslovice

s) rebusi.

Najbolja su evaluacija ovog projekta upravo učenici koji me često pitaju:

“Otkud Vam sve te ideje, učiteljice?”

Memento prijateljstva 7 | moj najdugovječniji projekt, traje sedam godina

Projekt kojem je cilj razvoj osobnog razvoja pojedinca (učenika) i razvoj određenih kompetencija Građanskog odgoja kako bi učenici bolje funkcionirali u zajednici, skupini…

Projekt koji je iznjedrio pregršt novih radionica nastajući baš na način kako  je bilo potrebno u mojoj učionici s namjerom da umirim naboj koji je prisutan. 

Ove je godine Školska knjiga sakupila određeni broj radionica, koje su nastale u ovom projektu, i objavila brošuru pod imenom Rastemo zajedno, 35 aktivnosti za osobni i socijalni razvoj.

Neke od aktivnosti, koje sam provela u 4. razredu, nalaze se u njoj.

Ako je još niste imali u rukama, potražite ju kod svog promotora.

Memento prijateljstva učenici jako vole, često se u aktivnostima koristimo nekim dramskim tehnikama, a učenici bez pritiska ispričaju svoje priče i traže rješenje od svih nas.

Memento se u mome razredu nalazi na visokom drugom mjestu.

(Učenicima je najdraži projekt 100. dan u školi.)

100. dan u školi

100. dan u školi kao projektni dan ostvarili smo 19. 2. 2021. godine. U ove četiri godine, koliko smo zajedno, samo jednom (u 3. razredu) ovaj projekt nismo održali (zbog problema oko imena) i učenici su me često pitali zašto pa sam ove godine odlučila obnoviti projekt kojem se toliko vesele.

Ove je godine 100. dan bio u mome razredu 19. 2. 2021. Dan bez torbe i bez knjiga, dan od pet školskih sati aktivnosti bez sata, bez odmora.

Aktivnosti koje smo imali:

a) 100 pokreta gibanja

b) matematičke puzzle koje imaju zbroj ili umnožak 100

c) istraživači – 100 književnika u knjižnici, 100 ulica našeg grada, 100  gradova i naselja u Republici Hrvatskoj

d) moda prije 100 godina

e) 100 zaštićenih biljaka i životinja

f) moje ime kroz 100 polja

g) 100 poteza kistom – digitalna aktivnost.

U ovoj teškoj školskoj godini, obilježenom nizom okvira i „zabrana”, uspjeli smo ostvariti mnoge aktivnosti.

Ponosna sam na sve njih jer smo tako puno ostvarili.

 Piše: Sandra VUK  OŠ „SVETA NEDJELJA“, SVETA NEDELJA  Mrežne stranice 4. b