Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – buduće učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA ■ 261 ■
U razredu, mojem razredu
objavljeno: 15. studenoga 2020.

Nisam pisala kolumne četiri tjedna. Pokušavajući pisati, (da, još uvijek svoje misli zapisujem na papir), shvatila sam da sam u ovih pet godina o određenoj temi pisala možda i kvalitetnije i sadržajnije nego što bih sada.

Kad bih krenula pisati o situaciji u kojoj se trenutno svi školujemo i radimo, zvučala bih šuplje jer moja priča nije ni po čemu različita, a pitanje je i koliko će biti aktualna za godinu ili dvije.

Kad bih pisala o svim predavanjima i radionicama, koje sam imala u 11. mjesecu, (a tek smo na pola mjeseca), ispalo bi da se hvalim, „iskačem iz paštete” – kako mi je napisala jedna kolegica.

I na kraju što mi ostaje…

Razred, i svi događaju u razredu. Koga zanima rad u razredu u kojem nema nekih velikih problema, u kome su roditelji suradnički okrenuti prema školi i meni i u kojem provodim svaki odmor?!

Moje su ruke i olovka neko vrijeme bez tema. Periodično ću se oglasiti pišući o razredu, napisat ću pokoju crticu o projektima, napraviti valorizaciju i dati svoj osobni osvrt.

 Volim raditi u 4. razredu.

 Volim raditi u 4. razredu koji sam oblikovala od prvih koraka i kojem nisu potrebne vidljive oznake kako raditi niti pravila ponašanja (razredna pravila).

■ Volim raditi u 4. razredu jer se u njima nadziru mladi ljudi, jer je AHA momenat/trenutak svakodnevno prisutan, jer tek sada shvaćaju i uočavaju tehnike učenja.

Letak učenja i ponavljanja iz PID-a

Ove godine zbog specifične epidemiološke situacije još nismo bili kompletni – 24 učenika i ja istovremeno u učionici.

Tijekom rujna i listopada trodnevne su viroze poharale razred i učestalo je bilo praznih klupa u učionici. U 11. mjesecu krenule su samoizolacije pojedinih učenika jer su bili u kontaktu s bolesnom osobom.

Kako bi svi lakše pratili sadržaj,  (a da i meni ostane dostupan pisani trag), odlučila sam izrađivati dnevne prezentacije.

Unutar dnevne prezentacije nalazi se sadržaj pojedinog dana i očekivane zadaće.

Ovdje je LINK prema dnevnim prezentacijama.

Naravno da sadržaj rada u školi i rada koji se nalazi unutar prezentacije nije isti. Rad u školi je opširniji, uz puno objašnjavanja, uputa i sugeriranja, ali roditelji su zadovoljni ovakvim načinom rada za učenike koji nisu u školskim klupama.

Za razliku od digitalnih prezentacija u školi radimo, neki bi rekli da i „drilamo” određeni sadržaj, pogotovo matematiku i četiri računske operacije smatrajući da im je to jako dobar temelj za daljnje školovanje.

Matematička bilježnica

Moji učenici iznimno vole stvaralaštvo i nedavno su tijekom evaluacije jednog projekta izrekli da misle kako im je „učenje na daljinu” najviše minusa donijelo u području stvaralaštva jer su se u njihov rad miješali roditelji mislivši da je njihov „odrastao” pogled na zadanu temu ono što učiteljica traži.

KLIKNI NA FOTOGRAFIJU

Na kraju, dobila sam upit što mislim o osobama koje hvale svoju kreativnost i izvrsnost, a nikad ne pokazuju rad u učionici i uspjeh učenika.

Ništa!

Ja nisam ta koja treba procjenjivati ili osuđivati. Vraćam se na početak kolumne gdje sam spomenula kako su mi rekli da „iskačem iz paštete” pa zato moje mišljenje i nije bitno.

Ostajte mi zdravi i čuvajte se!

 Piše: Sandra VUK  OŠ SVETA NEDELJA, SVETA NEDELJA  Mrežne stranice 4.b