Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA
Učili smo, učimo i dalje
objavljeno: 6. siječnja 2020.

Razmišljajući o tome kako je ta zajednica nastala, nametnula su mi se dva odgovora:

a) U današnje je vrijeme pametni telefon sveprisutan i dostupan svim generacijama. Ljudi se više ne boje tehnologije i sve se lakše i više pridružuju društvenim mrežama. Njihov cilj (target) je prosvjeta, stoga traže sadržaj (content) koji je vezan za struku. Budući da sam od 2012. godine aktivna na skoro svim društvenim mrežama, vrlo brzo me pronađu i počnu pratiti − u početku sramežljivo, a poslije sve sigurnije jer shvaćaju da ono što radim nije bauk.

b) Dijeljenje sadržaja − još uvijek postoje pojedinci koji nisu aktivni na društvenim mrežama, ali za potrebe svojega rada, odnosno za potrebe učenika traže materijale na internetu. To ih dovede do mene. Katkad preuzmu dio materijala, a onda bolje pretražuju sadržaje i naiđu na edukacije, na webinare, na najavu budućih događanja i − ulovljeni su u mrežu (net).

Tijekom zimskih praznika puno sam čitala, a još više slušala različite životne, poticajne priče učitelja, poduzetnika i ljudi koji vjeruju u ono što rade. Na taj mi je način na pamet pala nova ideja − da pokušam educirati učitelje na potpuno nov, drukčiji način: suvremen, a opet prilagođen upravo njima (baš kao što i mi prilagođavamo sadržaje učenicima). Nije bilo planirano, nije bilo smišljanja strategije, bilo mi je važno početi, a vrijeme će pokazati hoću li i stručno popratiti cijeli taj put i napisati nekoliko stručnih osvrta o takvoj vrsti edukacije.

Tu edukaciju nazvala sam „Zimska igraonica“. Trajala je od 21. prosinca do 6. siječnja 2020. (u nekim je aktivnostima sudjelovalo i do 260 učitelja).

 

Cilj (target) je bio jednostavnim alatima educirati učitelje o digitalnoj pismenosti, pokrenuti ih da istražuju i da se tijekom blagdana igraju (play).

Možda vam je smiješno što sam željela da se igraju, ali igra (play) proizvodi osjećaj zadovoljstva i čini nas sretnima. Isto tako, ako nas tko pohvali, u nama se budi i osjećaj uspjeha (success).

Odabrala sam deset digitalnih alata misleći kako ću svakoga dana prikazati način upotrebe jednoga digitalnoga alata u učionici. Vrlo brzo došli smo do tri alata dnevno jer je prihvaćenost novih sadržaja (content) bila tako velika da nisam stigla stavljati sadržaj na web.

 

NAŠI URADCI:

  • Božićni kalendari

https://webucionica.weebly.com/adventski-kalendar.html

  • Virtualni lik (avatar)

https://webucionica.weebly.com/avatar-virtualni-lik.html

  • Stvaramo glazbu

https://webucionica.weebly.com/stvaramo-glazbu.html

  • Google slide (suradnički rad na dokumentu)

https://webucionica.weebly.com/google-slide.html

  • Generatori

https://webucionica.weebly.com/generatori.html

  • Online uređivači fotografija

https://webucionica.weebly.com/fotografija.html

  • Meme (poster plakati)

https://webucionica.weebly.com/meme.html

  • QR codovi

https://webucionica.weebly.com/qr-codovi.html.

Što sam ja naučila? (samovrednovanje/self-evaluation)

Naučila sam da svoj učiteljski dar prenošenja znanja znam podijeliti i s odraslima, da je moja mreža pratitelja (networking) dovoljno velika, snažna i ima povjerenja u mene te da će vrlo rado isprobati sve što im ponudim jer znaju da sam tu da pomognem, da im pokažem i da ih potaknem.

Hvala svim učiteljima, nastavnicima i profesorima koji su sudjelovali u zimskoj pustolovini.

* Engleske riječi pisala sam u zagradama jer se većina stručnih članaka vrti upravo oko tih riječi. Neka bude vidljivo da i mi znamo engleski jezik i da smo u samome vrhu edukacije.

Značka kojom sam nagrađena za upotrebu alata FlipGrid. Svi alati na jednome mjestu: https://wke.lt/w/s/X6WBYc.

………..

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■

……….

Kolumna je utemeljena na osobnome iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskoga portala i Školske knjige.