Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA ■ 270. ■
Svi smo umreženi
objavljeno: 16. svibnja 2021.

Kad pitam svoje učenike što bi im bila najteža „kazna” za određeni nenapravljeni posao ili zadaću, kažu mi da bi to bilo oduzimanje mobitela. Ponekad kažu potpuno iskreno: „Volimo mobitel više od nekih ljudi, škole ili bratića/sestrične…“

Doslovno sam zastala i progutala knedlu. Gledam svoju petašicu i shvaćam da bi ona sigurno to isto rekla ili bi nekom lijepom riječju htjela prikriti istinu.

S druge strane shvaćam da oni o samoj tehnologiji i radu na pametnom telefonu znaju malo, da uče na pogreškama, da često ne razmišljaju da je pametni telefon zapravo računalo u njihovu džepu.

Imamo dvije situacije koje su često motiv za razgovor ili raspravu u razredu:

  različite grupe na mobilnim aplikacijama, načini razgovora i rada u tim grupama,  čemu služe

  što je uopće pametni telefon i služi li ičemu osim igri (kojim se aplikacijama koristiti i za što).

Oni zapravo o tome ništa ne znaju. Služe se različitim sadržajima, prihvaćaju pravila privatnosti često lažući da imaju 13 godina dok otvaraju račune ili skidaju aplikacije.

Bez obzira na sve edukacije i razgovore oni odmahuju glavom i dalje ponavljaju pogreške i idu dalje.

Ovih dana upisujemo prvašiće u školu, roditelji dolaze na upise pa do nas dolaze priče kako nas roditelji opisuju, daju „kratke preglede” kakvi smo učitelji i kako radimo.

Tako je došla priča i o meni. Osim: zahtjevna, jako puno traži, hladna (?), došla je i priča koju je proširila jedna majka mojeg učenika u razredu, i to baš putem mobilnih društvenih aplikacija.

Samu sebe pitam kome bih ja trebala biti učiteljica, učenicima ili roditeljima.

Ima li pojedina osoba pravo koristiti se mojim imenom i prezimenom, govoriti svoje osobno viđenje često potkrijepljeno vlastitim frustracijama i ne snositi posljedično nikakvu odgovornost za napisano na društvenim mrežama/aplikacijama.

U ovoj državi, očito, ima pravo jer je kod nas svatko najbolji trener nogometa na svijetu iz vlastite fotelje.

U razredu sam napravila kratku anketu osmišljenu tako da učenici bilježe i zapisuju sve nestandardizirane hrvatske riječi koje roditelji pišu u komunikaciji na društvenim mrežama.

Jedno mi je dijete nakon tjedan dana bilježenja sramežljivo reklo:„ Moja mama ne zna gradivo 4.razreda, ona mora hitno naučiti kako se pišu negacije.“

Ponekad ne znam kako se odnositi prema takvim roditeljima:

  • Nisam „prijatelj” s roditeljima učenika ni na jednoj društvenoj mreži.
  • Službeni kanal za komunikaciju je WhatsUp i ne izmjenjujem s roditeljima ništa privatno, to su isključivo sužbene obavijesti i prikazi uspjeha učenika.
  • Imam službeni razredni mail i tražim da komunikacije bude pristojna i uljudna.
  • Roditelj je i dalje obvezan doći na informacije, bez obzira što se održavaju ispred škole po kiši, snijegu, vjetru.

Zbog svega navedenog sve se manje koristim bilo kakvom digitalnom tehnologijom za komunikaciju. Na neki sam način ušutjela svugdje.

Povukla se. Povukla se od prikaza prakse, hvaljenja kako divan razred imam sve dok neki roditelji u svakom zarezu vide lošu namjeru i svakom sadržaju traže iglice kako bi bockali.

I fizički sam zatvorila vrata svog razreda. Ne izlazim iz razreda od dolaska do odlaska s posla.

Dišemo isti zrak, mi smo zajednica, umreženi smo stvarno i bez pametnih telefona.

 Piše: Sandra VUK  OŠ SVETA NEDELJA, SVETA NEDELJA  Mrežne stranice 4.b