Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA
U učionici
objavljeno: 17. svibnja 2020.

Kad sam se vratila u učionicu sa skupinom učenika, ovo sam napisala:

Škola, učionica složena kao da smo udaljeni pet  metara.
Oni pomalo prestrašeni, ali radosni što su u školi.
U školi tišina, nema zvona.
Učenici upoznati sa svim pravilima ponašanja (pranje ruku, zadržavanje na propisanoj udaljenosti…).
Prvih 20 minuta razgovaramo – žale se da je škola na daljinu dobra, ali nemaju motiva, teško se skoncentriraju, pišu po pet sati jer nikako ne budu zadovoljni napisanim ili uopće ne napišu, a roditeljima govore da rade.
Danas (ponedjeljak 11.5.) tijekom triju školskih sati prošli smo sadržaj četiriju nastavnih predmeta i napisali zadaće. Njihov osmijeh sve govori.
Žele red i pravila – da se zna kad se i što radi. Žele da ih se čuje. Žele da ih učiteljica čuje, da im objasni i pokaže.
Na kraju, odradili su sav sadržaj pripremljen i za ostatak učenika koji se školuju na daljinu.
Javili se ostalima u virtualnu učionicu.
Kad su ostali učenici čuli da su oni gotovi, odjednom muk! Shvatili su da se može, da možda nije problem u sadržaju ili količini.
Ubrzo su otišli iz virtualne učionice i počeli raditi na sadržaju.

Moji učenici veselo su otišli kući s rečenicom: Učiteljice, vidimo se sutra, jedva čekamo!

Nakon toga – kao da nije prošlo osam tjedana – nastava je krenula u prirodnome okruženju učionice. Vrlo brzo uhvatili smo ritam, a oni planirani sati brzo su se ostvarili te smo izmišljali različite zabavne aktivnosti.

S druge strane, ostatak razreda koji je ostao kući, sve teže pronalazi motivaciju za rješavanje postavljenih zadataka. Sve češće ih moram zvati, moliti roditelje da nešto (bilo kakav trag) oni ili roditelji postave. Iako i netočno, važno je imati nekakav trag.

Najveći pad vidi se na sadržaju likovne kulture.

Učenicima koji nisu u učionici, snimila sam video s objašnjenjem sadržaja i načinima pristupa radu. Onima koji NE ŽELE poslušati osam minuta videa, napisala sam detaljno objašnjenje likovnoga zadatka (posebno naglasivši koji su elementi važni) i načinima izrade sadržaja.
Uspoređujući radove koje smo napravili u učionici u odnosu na one koji su pristizali do 22 sata navečer, shvatila sam kako mnogi nisu niti čuli niti pročitali dalje od naslova.

Mnoga djeca (pa ni roditelji) ne shvaćaju kako nakon sljedećih sedam tjedana slijedi osam tjedana ljetnih praznika i kako je sad vrijeme da se vrate u ritam rada.

Nadam se kako će i oni koji odlučuju razmisliti što je sve dopušteno i otvoriti škole i učionice kako bismo se 25. svibnja vratili u rutinu, a učenici svojim radnim danima i obvezama – primjerenima za rad u učionici gdje ćemo se konačno čuti.

To jedino želim – da me čuju!

Do tada, u maloj skupini radimo dalje, u učionici i online, od 8 do 18 sati – bez prestanka.
Naše sadržaje pratite na našoj razrednoj stranici.

Ovo su neki od radova nastali tijekom mješovitoga oblika nastave.

NAŠA KOVANICA

GRB OBITELJI

Piše: Sandra VUK | OŠ SVETA NEDELJA, SVETA NEDELJA ■  Moj web ■  Razredna stranica 3. B  ■  Webučionica web alati za rad u nastavi ■