Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA
Vrijeme je da donesem odluku
objavljeno: 24. svibnja 2020.

Sve vrijeme učenja na daljinu bila sam potpuno orijentirana na razred – na svako dijete, na sadržaj koji sam sama stvarala. Čak sam i obitelj uvelike stavila na čekanje jer sam se brinula o nekoj „tuđoj“ djeci više nego o svojoj. Povratkom u učionicu kao bumerang sve se vratilo.

Ako je država sve zatvorila 16. ožujka bez pitanja i anketa, a da na to nismo bili spremni, isto tako sada treba preuzeti odgovornost i donijeti odluku o povratku SVIH – ne pojedinih i ne onih koji nemaju kamo s učenicima – jer ovakvo je stanje postalo neizvedivo.

■  Je li ovaj način i ustavan, ako djeca imaju pravo na jednako obrazovanje?

Povratkom većega broja mojih učenika u učionicu [očekuje se od 25. svibnja ] prestat će moj svakodnevni rad ONLINE.

Mnogi roditelji nisu shvatili da možda jest bilo teško i zahtjevno, ali svakoga su dana dobivali isporučeni sadržaj i videa, nisu trebali osmišljavati materijale. Dakle ovakav način poučavanja ne mogu zvati homeschooling – jer on to nije.

Povratkom većega broja učenika u školu, oni koji ostaju u svojim domovima dobit će minimum materijala – navedene stranice udžbenika i radnih bilježnica – gdje mogu pisati ono što ću od njih tražiti.

I zadaće će biti obvezne – kao i za one koji su u učionici – i točno u onomu vremenu u kojemu traje nastava. Vrijeme je za rezove, jer popustljivost je uzela maha.

Ne mislim pisati nikakve velike testove, ne mislim raditi nikakve VELIKE provjere jer ljeto će ionako donijeti veliku dozu zaborava i u rujnu ću trebati sve ponoviti ispočetka.

■   OSMOSMJERKE  ■  

Zadnja četiri tjedna (točnije pet ako se nešto ne promijeni) posvetit ću se s učenicima sadržajima koje zovem „Želim znati više“.

Nakon 10 tjedana nastave na daljinu stupanj učeničke informatičke pismenosti dosegnuo je visoku razinu. Iskoristit ću to za sadržaje o biciklu u prometu (njihova izborna tema), za jezične igre, pisanje neobičnih pjesama itd.

Matematiku sam osmislila kao korak prema brojevima do milijun. Sve ću proći preko osmišljenih igara u kojima će naučiti kako brojati, kako čitati brojeve i kako ih pisati.

Zapravo, odlučila sam podvući crtu s 25. svibnjem i vratiti se u učionicu kao učiteljica koja se neće opterećivati mnoštvom digitalnih alata, provjerama, s roditeljima u 22.10 sati kad traže da nađem vremena za njih.

Zatvaram ta vrata i vraćam se u učionicu. Vraćam se u svoje radno vrijeme i napokon se vraćam svojoj obitelji.

■  MOJE PUTOVANJE  ■  

Piše: Sandra VUK | OŠ SVETA NEDELJA, SVETA NEDELJA ■  Moj web ■  Razredna stranica 3. B  ■  Webučionica web alati za rad u nastavi ■