Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – buduće učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA
Za našu učiteljicu
objavljeno: 24. veljače 2020.

…Trebalo je biti više petica jer smo puno vježbali.“

Nije to ništa neuobičajeno, sve je to nebrojeno puta čuo svaki učitelj. Međutim, ono što mene iznenađuje jest to što je učenicima važnije da sam ja zadovoljna nego oni. Nadalje, procjenjuju moju ulogu u cijelome procesu njihova poučavanja i nikako me ne žele razočarati.

Često im govorim da ne mogu svi biti odlikaši i da ocjene nisu najbitnije. Veseli me što koriste svaku priliku da nauče što novo, što su pošteni i iskreni. Njima je iznimno važno da moja povratna informacija bude pozitivna.

Sve to potaknulo me na razmišljanje o načinima i stilovima poučavanja koje učitelj razvija tijekom svojega dugogodišnjeg rada.

■ Moje prednosti ■ ako volim svoj posao, stalno učim, čitam, proučavam novu literaturu, tražim najbolje metode kojima bih oplemenila svoj rad, stalno istražujem novitete i pokušavam ih primijeniti u svojemu radu, ali katkad je tradicionalni pristup bolji, važniji, stoga stalno balansiram između staroga i novoga.

■ Moji nedostatci ■  emotivna sam, vežem se za učenike, pristupam svakome djetetu kao pojedincu, katkad tražim da prelaze granice vlastitih mogućnosti, njihov neuspjeh doživljavam kao vlastiti, katkad sam uvjerena da im mogu pokazati neki novi svijet, novi način poučavanja i nerijetko dugo u noć razmišljam o svojim učenicima.

Njihova su mi pitanja pokazala da su moji učenici preslika mene. Oni znaju da mi je stalo do njih, ali, razmišljajući objektivno, držim da je to moj veliki nedostatak jer su oni moja 7. generacija. Do mirovine ću imati još 3 ili 4 generacije učenika.

Razmišljala sam neki dan koliko je to lica, koliko je to roditelja, baka i djedova… Radeći svoj posao,  upoznala sam oko 1000 ljudi, a otprilike 150 mladih bića sam naučila slova, računati i voditi brigu o sebi.

 

Dok sam u Bruxellesu predavala o svojemu načinu poučavanja, voditeljica me prekinula i rekla: „To nisu Vaša djeca, oni su Vaši učenici, Vaša su djeca kod kuće.“ 

Bez obzira na tu, profesionalno opravdanu, opasku, iz navike sam barem još triput izgovorila moja djeca umjesto moji učenici.

Mnogi moji kolege kažu: „Izgorjet ćeš! Kad odu od tebe, neće te ni pozdraviti!“

Sve je to sastavni dio života ꟷ mnogi me moji prijatelji i kumovi ne pozdravljaju, zašto bi učenici bili drukčiji, to je jednostavno tako, to je život

Dobro je dok sam svjesna koje su moje prednosti i nedostatci te da radim na tome da ih ispravim ili ojačam.

Ponosna sam na to što moji učenici odrastaju i postaju ljudi za koje ponosno mogu reći: „Bila sam njihova učiteljica!“ 

Zato ne trebam neku posebnu pouku o načinima poučavanja. Dovoljno je da ih pogledam u oči i odmah znam tko je te noći malo spavao jer je bez nadzora cijelu noć bio na telefonu, vidim tko je tužan zbog situacije u svojoj obitelji, a tko jedva čeka da ga pitam kako je proveo vikend.

Takva sam učiteljica: vidim, gledam, čujem, znam…

………..

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja ■ Moj web https://xn--sandrinauionica-z3b.weebly.com/  ■  Razredna stranica 3. B https://sites.google.com/view/svetanedelja3b/ ■ Webučionica web alati za rad u nastavi https://webucionica.weebly.com/ ■