Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – buduće učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA ■ 267. ■
Zimski izazov (diseminacija usavršavanja)
objavljeno: 31. siječnja 2021.

Stručno je usavršavanje od 11. siječnja do 1. veljače 2021. obuhvatilo 400 sudionika, aktivno završilo oko 300 sudionika, mnogi od njih su se priključili pogledati, možda se i upoznali s nekim novim alatom, a možda zbog vlastitih obveza nisu uspjeli ispuniti sve zadatke.

ZIMSKI IZAZOV

Tijekom stvaranja usavršavanja bila mi je važna cjelokupnost, posložena cjelina – uz pretpostavku da sudionici poznaju pojedine alate, da neke ne poznaju te, na koncu, činjenica kako će određeni alati zahtijevati posebnu pripremljenost da bi se zadatci ostvarili.

ALATI:

A]  komunikacijski alati: Zoom, Loom, Meet i Teams

B] alati za stvaranje sadržaja: Genially, Hyperdoc, Canva, Bookcreator

C] alat za sakupljanje sadržaja: Wakalet

D] alati za igrifikaciju: mali alati i Flippity

E] alati za prikaz sadržaja: Teams, Jamboard, PPT

F] alat za provjeru usvojenosti, izlazne kartice: MS Forms

I] alat za prikaz sadržaja: google prezentacije.

Sav sadržaj izgrađen i napravljen u alatima ima isti cilj: koristiti ih odmah u učionici.

Polaznici su morali rješavati točno postavljene zadatke u koje su bili implementirani jasno postavljeni podzadatci i načini izvođenja. Ovo se usavršavanje po tome razlikuje od drugih usavršavanja (suvremenost).

Iznimno je važno napomenuti i VREDNOVANJE.

Vrednovanje se događalo u realnom vremenu, a mnogi su se prvi put susreli s čitanjem s razumijevanjem te zaključili da njihova pažnja nije duža od pet minuta, koliko traju kratki tutorijali, pa mogu reći da smo proveli i interdisciplinarno educiranje kako bi trebala izgledati nastava na daljinu: interaktivna, točno postavljenog cilja i ponuđenim videosadržajima do pet minuta.

DISEMINACIJA

Buduća ću usavršavanja graditi na temelju povratne informacije sudionika. Bilo mi je teško čitati hvalospjeve. Nekako se ne znam nositi s pohvalama.

OVDJE pročitajte što su korisnici napisali

U dijelu gdje sam pitala sudionike što žele novo naučiti ili kakvo usavršavanje žele u budućnosti, nisam dobila nove ideje. Ipak, uspjela sam pronaći jednu. Izrazili su želju da u rasponu od nekoliko dana imaju učestalo organizirane webinare gdje bi mogli mentorima postavljati pitanja, nešto kao  q@a pitanja i odgovori.

Pročitavši ove riječi, jasno je da je cilj usavršavanja ostvaren, a svi smo zajedno za trud dobili: HVALA. 

Sretna sam što je izazov iznjedrio i nešto novo – skupinu od 25 ljudi koji aktivno rade i grade zajednicu, koji mi pomažu i potaknuti dobrim primjerima grade temelje zajednice učitelja koji pitaju, uče jedni od drugih i stvaraju nešto sasvim novo.

Preda mnom je sljedeće usavršavanje – SURADNIČKO UČENJE koje će se odvijati tijekom proljetnih praznika. Nema odmora i spavanja dok me okružuju motivirani učitelji.

Sve o novostima pratite putem mrežne stranice projekta OVDJE

■ Piše: Sandra VUK ■ OŠ SVETA NEDELJA, SVETA NEDELJA ■ Mrežne stranice 4.b