Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – buduće učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
SANDRINA UČIONICA ■ 266. ■
Zimski izazov u Webučionici [1.]
objavljeno: 24. siječnja 2021.

U svojoj jedanaestoj godini aktivnog poučavanja odraslih iznikao je ZIMSKI IZAZOV kao višednevna edukacija prosvjetnih djelatnika.

Na početku se želim ograditi od teorije da je Zimski izazov edukacija učitelja razredne nastave jer ona to nije – edukacija je to prosvjetnih djelatnika na svim razinama, napravljena po najnovijim i najsuvremenijim načinima poučavanja.

Prije Zimskog izazova postojao je i LJETNI IZAZOV (238 sudionika koji su riješili postavljene zadatke.)

Sve što sam kao autor shvatila nakon Ljetnog izazova, odlučila sam nadograditi i izbrusiti u Zimskom izazovu.

Zimski izazov pripremala sam od 18.12.2020., konture su bile postavljene 22.12.2020., a s Lidijom Cvetko sam se dogovorila koje ćemo alate obuhvatiti.

Glavni je cilj usavršavanja bio razvijati digitalne kompetencije kod učitelja koje mogu istog trenutka koristiti u učionici, bilo da se radi o učenju na daljinu ili u uživo.

Posebnu sam težinu stavila na komunikacijske alate smatrajući važnim da se većina učitelja/nastavnika/profesora ukaže svojim učenicima i da prestanemo govoriti kako je učenje/nastava na daljinu poslati učenicima broj stranice u udžbeniku ili neki drugi sadržaj za prijepis iz nekog dokumenta

Dakle, temelj sam postavila na izradi nastavnog sadržaja koji je implementiran u razgranati tematski sadržaj ili u razrednoj nastavi na povezivanje sadržaja više predmeta u jednu temu (korelacije).

U sljedećem dijelu ove priče pisat ću o samim alatima.

Nakon što smo nas dvije odredile točan broj alata i omjer koliko tražimo sadržaja za prolaznost ove vrste usavršavanja (da,da učiteljica iz mene nikada ne nestaje), sljedeće na što sam obratila posebnu pozornost NAČIN jepoučavanja o tim alatima.

Izdvojila sam tri osnovna uvjeta u stvaranju:

■  dostupnost alata u besplatnoj verziji

■   webinar (korak po korak prikaza) na hrvatskom jeziku

■  praktični vodič (video u trajanju do 5 minuta).

Sve je obuhvaćeno pisanim uputama i objašnjenjima, uz korištenje hiperlinkova i točno definiranim sadržajem.

Zbog sveobuhvatnog posla u ovoj mi se fazi pridružila Angelina Jakopin-Vuk pa smo nas tri (kao i tijekom Ljetnog izazova) podijelile koja će određeni alat pripremiti u naznačena tri koraka.

Moj posao tu nije stao, CILJ je usavršavanja izgradnja digitalnog sadržaja – suvremenog i prilagođenog vremenu i trenutku.

Za svaki sam alat dobro razmislila koji bi sadržaj bilo najbolje izraditi da bude povezan s glavnim ciljem usavršavanja.

Pojedine alate (Canva, Bookcreator, Wakelet) korisnici su upoznali tijekom Ljetnog izazova, ali sada su bili postavljeni sasvim drugačiji zadatci. Pomno sam pazila na to da netko ne pomisli da se ponavljamo.

Tijekom Ljetnog izazova imala sam učestale probleme s ulaskom sudionika u dokumente, brisanjem vlasništva i načinima postavljanja zadataka.

Bio je to još jedan posao za mene – dokučiti koja platforma može podnijeti 400 korisnika koji izrađuju i postavljaju digitalni obrazovni sadržaj u najmanje 10 alata (oko 4 000 zadaća). Tu smo, također, bili inovativni jer nisam naišla u stranim sustavima, koji usavršavanja rade na plaćenim platformama, da je itko uspio voditi znatan broj korisnika  na besplatnoj platformi (Google alata) i uspjeti u naumu da sve bude vidljivo i transparentno, a istodobno nedostupno za diranje ili brisanje tuđeg sadržaja.

Vrednovanje

Vrednovanje sam odlučila postaviti drugačije, mogu reći i jedinstveno na području Republike Hrvatske. Cilj je jasno definiran, zadatak jasno označen, izrađen je i dopunski materijal ako netko zapne. Vrednovanje se radi vidljivo – ponekad u realnom vremenu, ponekad u roku 24 sata uz jasno naznačenu komponentu osobnog komentara mentora.

Tu su nam se pridružile kao mentorice vrednovanja: Ksenija Lekić, Dražena Potočki, Lejla Skalnik i Iva Palčić-Strčić.

Mnogi su se naljutili na mene jer: nismo priznavali stari materijal, netko ne čita točno određeni zadatak (čitanje s razumijevanjem) ne odgledavši kratak video i tvrdoglavo radi po svome.

Mi smo učitelji, napravili smo elemente vrednovanja, držimo se toga, nitko nikoga ne prisiljava na ovaj oblik usavršavanja (nije obvezan). Sada stižu povratne informacije sudionika koji govore da tek sad shvaćaju kako je učenicima i zahvaljuju što smo ih upozorili na pogrešku ističići da su tako najviše naučili.

(Hvalospjeve ćemo ostaviti za sljedeći put).

Nastavak u sljedećoj kolumni.

Zimski izazov još uvijek traže, možete se uključiti!

Piše: Sandra VUK OŠ SVETA NEDELJA, SVETA NEDELJA  Mrežne stranice 4.b