Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
Zvoni, zvoni… Počelo je!
objavljeno: 8. rujna 2015.
  • Dobro došli nazad u našu školu!
  • Prvi dan.

Nakon početnog prebrojavanja slijedi najvažniji dio… Pričamo gdje smo bili i što smo radili. Za to upotrebljavamo aktivnost… Loptica nam govori.

A) SJEDIMO U KRUGU

Učiteljica objašnjava načine i postupke koje ćemo upotrebljavati u igri. Kad ulovimo loptu, moramo izgovoriti tri rečenice (ne više – ne manje). U te tri rečenice učenici će izreći gdje su bili, što su radili i najugodniji doživljaj koji pamte. Lopta ide od učenika do učenika ili se baca, a ostali učenici trebaju pozorno slušati svjeoga razrednog prijatelja.

Na kraju aktivnosti – učiteljica postavlja 3 pitanja te tako testira jesu li pozorno slušali i jesu li aktivno sudjelovali u igri.

B) KUĆNI RED ŠKOLE

Prvi dan redovito pročitam važne stavke iz Kućnog reda naše škole. Poseban naglasak postavim na odnos prema stvarima, opremi, načinima ophođenja u učionici i na hodniku. Volim  da neke od stavki kućnog reda učenici poprate crtežom. Pokazalo se u praksi da aktivnije slušaju i pamte ako su im za vrijeme čitanja ručice bile zaposlene. Ili, još bolje, mozak je u konačnici zapamtio sliku koju je učenik nacrtao, samim tim je osvijestio neku od stavki kućnog reda.

C) TREĆI SAT PROVEST ĆEMO DIJELEĆI UDŽBENIKE

Budući da moramo ispuniti različite „tablice“, bit će tu gužve, gledanja, listanja, traženja vrećica itd. Ali, to je onaj pozitivni žamor, pozitivno uzbuđenje jer knjige su samo mali korak koji nas dijeli od drugog razreda. Nakon što uspješno sve napravimo ostaje nam posljednja aktivnost:

D) TO JE ZAPRAVO I PRVA ZADAĆA

  • Što ću naučiti…
  • Čemu se veselim…
  • Što će se dogoditi…

… u drugom razredu?

 Ovdje možete preuzeti listić za zadnju aktivnost.

I naš prvi dan u drugom razredu je završio. Veselo idemo dalje.

…………………….

Sandra VUK

OŠ Augusta Šenoe, Zagreb

UHURN Zvono