Iz stranih medija
■ ETIČKI KODEKS U ŠKOLAMA ■
Koliko je privatnosti dopušteno u povezivanju s roditeljima? Mnogo, malo, nimalo?
objavljeno: 27. travnja 2023.

Jedna majka, s kojom sam ostvarila vrlo ugodan odnos i suradnju u okviru roditeljskih uključivanja u rad naše razredne zajednice, pozvala me na kavu. Trebam li se odazvati? – pita se jedna kolegica, a odgovara stalna suradnica portala WeAreTeachers Kelly Treleaven, profesorica engleskoga jezika, savjetnica u obrazovanju i autorica knjige Love, Teach: Real Stories and Honest Advice to Keep Teachers from Crying Under Their Desks .

Pitanje i odgovor objavljeni su na portalu WeAreTeachers.
Pitanje:

Dragi WeAreTeachers,

Odlično se slažem s majkom jednog učenika. Bila je pratnja na našem izletu u rujnu i od tada je čisto zadovoljstvo s njom surađivati u razrednim poslovima u koje se uključuje u okviru našega nastavnoga pristupa roditelji – pomoćnici u nastavi. Otprilike smo isto godište, odrasle u četvrtima udaljenima trideset minuta jedna od druge (četiri države dalje od mjesta gdje smo sada) te imamo sličan smisao za humor. Nedavno me je pitala želim li se naći s njom na kavi ili čaši vina, a ja sam odgovorila „Naravno!“ i ne razmislivši što zapravo govorim. No, sada sam se zabrinula kršim li time određene granice iako i dalje imam dubok osjećaj da je kao osoba potpuno u redu i da se ništa strašno ne može dogoditi. Što bih trebala učiniti?

Vaša

Smijem li imati prijateljicu

Odgovor:

Draga Smijem li imati prijateljicu,

da smo blizu svršetka nastavne godine, rekla bih: „Zašto ne?“

U najgorem slučaju, kada bi se pokazalo da je to roditelj s tajnom misijom prijavljivanja učiteljica i učitelja koji ispunjavaju svoj mjesečni plan uništavanja zemlje (a čini mi se da ta majka ne pripada roditeljima s takvom tajnom misijom), nastavna je godina uskoro završena. U najboljem slučaju, možete stvoriti cjeloživotno prijateljstvo.

Međutim, bez obzira na to kojemu dijelu spektra pripada – tajnomisijašima ili onima s kojima prijateljstva zadržavamo do konca života – svakako bih izbjegla sve razgovore o drugim učenicima u odjelu, o drugim učiteljima i profesorima u školi, i sve ono što bi se smjesta moglo zapisati i objaviti u školskoj grupi na društvenim mrežama. Barem bih izbjegavala toliko dugo dok školska godina ne završi.

A evo i nekoliko pogleda drugih učiteljica i učitelja na tu temu za koje sam procijenila da pružaju dobar uvid:

„Blizu smo koncu nastavne godine pa zašto ne reći: Naravno! Ali moram malo dopuniti svoj pristanak: Kada školska godina završi… Možete pojasniti da želite odvojiti privatnost i posao ili jednostavno možete iskreno priznati kako je konac nastavne godine uvijek vrlo opterećujući te biste voljeli popiti kavu u opuštenoj atmosferi, kada sve to prođe.“

Erin A.

„Živim u vrlo malenoj zajednici. Mnogi roditelji mojih učenika sa mnom su išli u školu. Objasnila sam da, kada se nalazimo u drugim situacijama, izvan škole, nisam profesorica Castille, nego Sandy. I tada ne govorim ni o školi, ni o roditeljima, ni o učenicima. Glavni način kako se sačuvati od neugodnih situacija jest postaviti čvrste granice.“

Sandra C.

„Smatram da je zdravija granica i za roditelja, i za vas, i za vašega učenika pričekati svršetak školske godine, kada više niste učiteljicom njezina djeteta. Nepredvidljivo je što se može dogoditi od trenutka kada popijete tu kavu do kraja godine. Zato, počnite iznova u lipnju! Na taj ćete način moći izgraditi čvršće povezivanje i prijateljstvo nego dok ste unutar granica odnosa učitelj-roditelj.“

Crystal G.

Kakva su vaša iskustva u odnosima s roditeljima? Kako postavljate granice? Prijateljujete li s roditeljima svojih učenika ili ne ulazite u takva povezivanja sve dok su njihova djeca vaši učenici? Svoje stavove, razmišljanja i iskustva možete podijeliti ispod objave članka na stranicama Školskoga portala na Facebooku.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana Mostarkić ■ tekst je mjestimice uređen i prilagođen, a poveznica na izvornik nalazi se na kraju ove napomene ■ Kelly Treleaven – dugo je godina radila u predmetnoj nastavi poučavajući engleski jezik, autorica knjige Love, Teach: Real Stories and Honest Advice to Keep Teachers from Crying Under Their Desks (Voli, poučavaj: Stvarne priče i iskreni savjeti koji će sačuvati učitelje od plakanja ispod katedre)  SAD: WeAreTeachers – portal koji se bavi temama školstva i obrazovanja ■ izvornik: www.weareteachers.com