Iz stranih medija
RANO OBRAZOVANJE
Poučavanje NIJE „čuvanje djece“!
objavljeno: 5. srpnja 2022.

„Učitelji mnogo rade, i mi uistinu volimo svoj posao jer inače ne bismo bili tu. Ali stvarnost pokazuje da smo plaćeni manje od dadilja…“, piše učiteljica (odgojiteljica) u ranom obrazovanju iz američke države Colorado.

Članak For the Last Time, People, Teaching Is NOT Babysitting objavljen je na portalu WeAreTeachers.

Često uzmaknem u situacijama kada moram obznaniti da radim u predškolskoj ustanovi i da sam učiteljica u ranom obrazovanju.

Ne, nimalo se ne sramim – doktorirala sam u tome području, s djecom radim pet godina i istinski obožavam svoj posao.

No, kada spomenete da poučavate malenu djecu i predškolce…?

Reakcije su razočaravajuće:

Oh, znači, ti si teta u vrtiću?

Mislim, to je čuvanje djece, zar ne?

Čekaj, a čemu ih uopće možeš poučiti?

Sigurno su jako slatki!

Tijekom godina naišla sam na raznolike rekacije slične upravo spomenutima. Moram li se suzdržati da pred osobom koja takvo što izgovori sljedećih 40 minuta ne izlijevam spoznaje razvojnih istraživanja? – Da.  

A to i uspijevam zahvaljujući samokontroli koju sam svladala u susretima sa svojim predškolskim učiteljima.

U nastavku pročitajte još nekoliko razloga koji potvrđuju da poučavanje nije istovjetno čuvanju djece.

Učitelji i predškolski odgojitelji moraju steći odgovarajući stupanj obrazovanja i ostale potvrde o nadležnosti

A to uključuje stjecanje diplome. Stoga, poznajemo djetetov razvitak, kako poučavati obje inteligencije – i akademsku, i emocionalnu te kako timski surađivati s roditeljima i učenicima. Stvaramo nastavne programe i dnevne izazove, slijedimo državne standarde glede obrazovnih, socijalnih i emocionalnih postignuća te pomno motrimo rast i razvitak svakoga djeteta kako bismo bili sigurni da napreduju i uče upravo ono što im je potrebno.

Planiramo individualiziranu i diferenciranu nastavu

Naši dani ne prolaze prema jednostavnoj shemi osiguravanja da djeca budu nahranjena, napojena i zabavljena (a to je bilo upravo ono što sam radila dok sam bila dadilja jednom tinejdžeru). Učitelji planiraju i organiziraju nastavu na dnevnoj, tjednoj i mjesečnoj osnovi kako bi osigurali individualizirane nastavne planove i izazove za svakog pojedinoga učenika. Nastojimo da svaki učenik uči kako bi dosegnuo naše osobne poučavateljske standarde, školske standarde te mnogo, mnogo državnih standarda.

Radimo više od 50 sati tjedno

I tijekom blagdana, odmora i praznika odgovorim na roditeljske elektroničke poruke. Ostajem s djetetom ako roditelj kasni pri dolasku po njega. I noću se brinem kako im prolazi tjedan s obzirom na promjene u djetetovoj obitelji koje će dovesti do poništenja cijeloga njegova svijeta. S učenicima, njihovim roditeljima te našim kolegama moramo uspostaviti odnose povjerenja i potpore.

Učitelji mnogo rade, i mi uistinu volimo svoj posao jer inače ne bismo bili tu.

Prolazimo stroga stručna usavršavanja

U Coloradu profesionalni razvoj obuhvaća 90 sati svakih pet godina odnosno oko 18 sati godišnje. Povrh toga, redovito pratimo usavršavanja vezana uz sigurnost, primjerice pružanje prve pomoći, oživljavanje rada srca te pisanje izvješća.

Dakle, na učiteljima i poučavateljima nije samo da – poučavaju, nego moraju osigurati da odjeli od dvadeset i više učenika budu sigurni pod našom skrbi.

Stvarnost je takva da smo plaćeni manje od dadilja

Kada sam kao srednjoškolka čuvala djecu, oko 2005. godine, po satu sam primala deset dolara za dvoje djece: jednogodišnjaka i trogodišnjaka. Recimo da sam čuvala četvero ili petero djece i pritom zaradila dvadeset dolara na sat. To znači da bi, ukupno gledajući, moja cijena bila pet dolara na sat. U ovome trenutku u mojem je odjelu 15 učenika i ostaju oko četiri sata na dan. Čuvanje njih petnaest za pet dolara po djetetu na sat i četiri sata dnevno iznosi 300 dolara na dan. Ako taj iznos podijelim sa svojom kolegicom suučiteljicom, dobivamo svaka 150 dolara dnevno za četiri sata i 15 učenika.

Kao učiteljica, zarađujem li 300 dolara dnevno? – Ni blizu!

Jesam li razmišljala o tome da napustim sadašnji posao i ponovno se vratim poslu dadilje? – Naravno, ali ovaj posao previše volim i znam koliko je bitan.

Što mislite o razmišljanjima da je poučavanje djece istovjetno poslu dadilje odnosno čuvanju djece? Svoje komentare možete podijeliti  ispod objave na FB-stranici Školskoga portala.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana Mostarkić ■ tekst je mjestimice (iznimno) uređen i prilagođen, a izvornik možete pronaći na poveznici na kraju ove napomene ■ Mattie Schuler – učiteljica i autorica iz američke države Colorado ■ SAD: WeAreTeachers – portal koji se bavi temama iz školstva i obrazovanja ■ izvornik: WeAreTeachers