Obilježivši dostojanstveno u jednodnevnom projektu Grad Vukovar, njegovu simboliku i značenje, učenici su se sjetili priče o rimskom nalazištu i malenoj golubici/grlici/jarebici koja je ostala netaknuta kroz sva povijesna razdoblja. Lik smo golubice prikazali različitim likovnim tehnikma od prvog razreda.
1.razred
2.razred
3.razred
U razredu imamo učenicu čiji djed i baka žive u Vukovaru pa nam je ispričala što se trenutno događa u Vukovaru naglasivši da je grad obnovljen i pomalo podsjeća na „Dubrovnik na Dunavu” zbog kruzera koji pristaju u luci.
■ Cjelina: crta.
■ Nastavna tema: Crte po toku i karakteru.
■ Likovno područje: crtanje.
■ Likovni problemi (ključni pojmovi): crte po karakteru, simetrija, ritam i niz.
■ Motiv: a) vizualni: vučedolska grlica.
Likovno tehnička sredstva i likovne tehnike: flomaster.
■ OBRAZOVNI ZADACI:
a) Stjecanje znanja: uočavati vrste crta na tijelu golubice, prikazati ih na drugačiji način (redefinicija) – simbolično i jedinstveno stvarajući geometrijskim oblicima igru boja i oblik elemenata, a crta je samo spojnica u elementarnom nizu. Uočavati oblik grlice koji je prikazan obrisnom crtom. Dodatno istaknuti oblik trokutima kojima se vrhovi šire u nepoznato.
b) Stjecanje sposobnosti: razvoj kreativnosti i originalnosti prilikom osmišljavanja kompozicije elemenata, vrste crta, razvoj vizualne percepcije – uočavanje izrade rada crtom, građenje crtom, simbolično isticanje crtom, razvoj likovnog izraza, razvoj motorike, uporaba flomastera, razvijanje mašte i sposobnosti razmišljanja, argumentirano vrednovati i analizirati svoj rad i rad drugih učenika na temelju ishoda.
■ ODGOJNI ZADACI:
Razvijanje samostalnosti, razvijanje empatije, razvijanje odgovornosti prema kulturnoj baštini (simbol Vukovara).
Tematska korelacija: Dan grada Vukovara i dio projekta Sjećanja na Vukovar.
■ Radovi učenika 4. b OŠ Sveta Nedelja, nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre VUK ■ Stranice razreda ■ Stranica za likovnu kulturu ■