Iz stranih medija
OBRAZOVNI PRISTUPI
Kako učionicu učiniti sretnijim mjestom
objavljeno: 20. travnja 2022.

„Možete li učionicu i školu učiniti mjestom gdje će se učenici osjećati ugodno?“ pitanje je na koje odgovara autor članka koji možete pročitati u nastavku.

Članak 6 Ways to Create a Happier Classroom objavljen je na obrazovnome portalu Reeson Education.

Dobro je poznato da u situacijama kada je okružje sretno i ugodno, takvi su i ljudi. Isto vrijedi i za učionicu i učenike koji se u njoj nalaze.

Stoga, kao učiteljica i učitelj, možete li postići da škola bude mjesto gdje će se učenici osjećati ugodno?

U nastavku slijedi šest prijedloga kako učionicu učiniti sretnijim mjestom.

Topla i radosna dobrodošlica

Mnogi učenici školu su doživjeli na neugodan način, osobito u prvim danima nastave kada dolazi do različitih neočekivanih situacija ili kada se netko uključuje u razredni odjel usred nastavne godine.

Kada je okružje sretno i ugodno, takvi su i ljudi.

Safi Ahmd

Dobro je predstaviti se učenicima i prije negoli stupe u školske hodnike u novoj nastavnoj godini, kako bi osjećali da u novoj sredini već nekoga poznaju. To što ste osoba koja zrači povjerenjem i pouzdanošću, značit će osobito onima kojima je potreban početni poticaj i ohrabrenje kako bi se osjećali dobrodošlo i cijenjeno.

Osim toga, ta je osobina najbolji temelj da izgradite zdrave odnose sa svojim učenicima.

Pri poučavanju poslužite se šalama

Izvrstan način izgradnje zabavnoga i radosnoga okružja za učenje uključivanje je humora. Bez obzira na to koje nastavne metode primjenjujete, bitno je da nisu monotone. Kako biste to postigli, koristite se svim mogućim prigodama da se zajedno s učenicima i nasmijete. Na kraju krajeva, tko ne uživa u iskrenu smijehu?

Zašto na kraju nastavnoga tjedna, petkom popodne, ne biste odvojili nešto vremena da se nasmijete i podignete moral i atmosferu?

Omogućite vrijeme za socijalizaciju           

Nemojmo smetnuti s uma da boravak u školi nije moguće ograničiti samo na matematiku, hrvatski i prirodoslovlje. Riječ je o cjelokupnom iskustvu koje će vaši učenici još dugo nositi u sjećanju. Štoviše, izgradnja odnosa s drugim učenicima i izražavanje stavova, osjećaja i potreba velik je dio onoga u čemu najviše uživaju.

Djeca se vole igrati i razgovarati jedni s drugima. Zašto im to ne omogućiti i na nastavi? Omogućujući im slobodu, pokazujete da im vjerujete, a to vam pak zauzvrat osigurava njihovo povjerenje. Tijekom nastave, osigurajte im mogućnost razgovora s učenicima koji sjede u njihovu okružju.

Ili, ako ste završili s nastavom prije od očekivanoga, dopustite im da slobodno čavrljaju dok se ne oglasi školsko zvono.

Vrijeme potrebno da se „mozak odmori“       

Koliko ćete informacija preuzeti iz razgovora koji zamorno dugo traje?

Istraživanja pokazuju da učenici mnogo više primaju i brže uče kada imaju prigodu odmoriti se od učenja.

Koristite se svim mogućim prigodama da se zajedno s učenicima i nasmijete.

Safi Ahmd

Brzinska 5-minutna stanka pomoći će učenicima snažnije se usredotočiti na glavnu temu nastavnoga sata.

Osigurajte određeno vrijeme za zabavno postavljen kviz ili igru koji su na neobvezujući način povezani sa središnjom temom. Zasigurno ćete uočiti poboljšanja u uključivanju učenika u nastavu, kao i u osjećajima radosti i zadovoljstva u učionici.

Učenicima ponudite mogućnost izbora

Kada učenicima određujete što moraju učiniti, može doći do otpora.

Stoga, kada im ponudite mogućnost izbora, zadatcima će pristupiti kao da su ih oni sami izabrali. Ako stvorite okružje u kojem biraju što će učiti i na koji način, stvorit ćete radosnije okružje u učionici.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana MostarkićSafi Ahmd – učitelj i autor ■ Ujedinjeno Kraljevstvo: Reeson Education – mrežne stranice koje su pokrenuli učitelji i savjetnici u obrazovanju namijenjene obrazovnim temama ■ izvornik: www.reesoneducation.com ■