Kolumna
Sandra VUK, majka dviju kćeri – učiteljice i druge koja ni ne želi čuti o tome da nastavi maminim stopama. Entuzijast, osoba koja uvijek uči, sve je zanima i vjeruje u današnju djecu. Da bi cijeli proces bio što lakši, učenje smatra životnom igrom, uvijek traži nove spoznaje, metode i načine poučavanja. Zaljubljenik u nove tehnologije. Zaljubljenik je i u svoj posao i radost koju dijeli kad uđe u učionicu. Profesionalac u poučavanju već 27 godina. Uvijek željna prikazati primjere prakse, poučavati i odrasle. SLUŽBENO: učiteljica u OŠ Sveta Nedelja, učiteljica savjetnica, kolumnistica, e-mentorica, edukatorica o novim tehnologijama, županijska voditeljica. Kolumnistica je Školskog portala od siječnja 2015.
DNEVNIK JEDNOG ODRASTANJA
Što smo dosad naučili?
objavljeno: 25. prosinca 2017.

Od prvog je dana moj razred (moji učenici) bio nešto što nisam očekivala. Pozitivno su me iznenadili u svakom području. Tek sad posve razumijem riječi svoje ravnateljice: „Uživaj u generaciji, jednom se u radnom vijeku tako poklopi sve.“

Već nakon tjedan dana od male su djece postali pravi učenici – savjesni, spremni na suradnju i prepuni pitanja. Srećom, bili su dovoljno strpljivi i znali čekati svoj red za postavljanje pitanja.

S lakoćom su usvojili pravila ponašanja u razredu te načine kako izvršavati svoje obveze. Nadalje, vrlo su brzo znali procijeniti kad je vrijeme za igru, a kad me trebaju pozorno slušati. Nakon desetak dana imala sam osjećaj kao da ih poznajem već nekoliko godina.

HRVATSKI JEZIK

U razredu su na početku bila četiri čitača, ali to je vrlo brzo postalo nevažno jer su se svi s jednakim zanimanjem uključili u ono što radimo. Od prvog dana najviše vole kad im čitam jer tada mogu zamišljati likove. Posebno su im se svidjeli tekstovi koji su bili popraćeni zanimljivim ilustracijama (bajke).

Tehnologija ih nije toliko zanimala. Sva smo slova obradili bez velikih teškoća. Svatko se, u skladu sa svojim sposobnostima, trudio najviše što je mogao. Učeći slova, spontano su počeli čitati. Jednostavne rečenice polako su se proširivale. Sad čitaju jedni drugima ponoseći se time kako su svladali tehniku spajanja slova u riječi.

 

Učenje pravila o pisanju velikog slova i čitanje s razumijevanjem bili su izazovi koje su jako brzo prihvatili. Ima dana kad me pitaju je li nastavni listić napravljen samo za njih.

MATEMATIKA

Prva dva mjeseca dosta smo se mučili s geometrijskim tijelima i likovima. Učenje o tome predugo im je trajalo i samo su čekali kad će početi učiti matematiku, odnosno o brojevima. Kad smo u listopadu počeli s brojevima, povećalo se zanimanje za matematiku. Odjednom je mnogima matematika postala omiljen predmet.

Kad smo se počeli koristiti i različitim malim predmetima s pomoću kojih smo računali, ljubav prema matematici samo je rasla. Od tehnologije smo se koristili samo sadržajima za ponavljanje i uvježbavanje kao što je kolo znanja koje su izradile kolegice.

PRIRODA I DRUŠTVO

Sadržaji prirode i društva bili su im jako poznati, ali su opet nakon svakog sata ostajali još neko vrijeme razgovarati o sadržajima koje smo učili. Skupljanje lišća, projekt „Dani jabuka“ i ostale aktivnosti pomogli su im da jesen kao godišnje doba dožive drukčije, odnosno da je promotre iz različitih kutova. Svi su aktivno sudjelovali u svim aktivnostima.

Sve su te spoznaje bile poput cigli kojima smo izgradili potporni zid na kojem ćemo graditi nove sadržaje u drugom polugodištu.

Tehnologijom se nismo koristili jer držim da su živa riječ učitelja i odlazak u prirodu bolji načini poučavanja od pokazivanja fotografija.

  LIKOVNA KULTURA

U tom smo predmetu krenuli potpuno ispočetka. Učili smo o tehnikama, odnosno načinima rada i priboru. Vrlo su uspješni u likovnom izričaju, pa rado njihove radove podijelim s drugim učiteljicama prvog razreda.

O GLAZBENOJ KULTURI pisala sam već više puta kao u kolumni Naš je korak lak …

Na satu glazbene kulture uživaju, vesele se i nemaju tremu kad trebaju nastupiti samostalno ili u paru.

Tjelesna i zdravstvena kultura

Vrlo su brzo sve „pohvatali“ – kako se podijeliti na parove, skupine od troje učenika, kako napraviti krug…

Naša štafetna natjecanja i momčadske igre puni su žara i nema ozljeda ili nedopuštenih radnji.

Jedino što je jako vidljivo jest to da su prilično nespretni – ne mogu trčati tako da prate crtu, mnogima je teško sunožno preskočiti švedsku klupu, skakuću punog stopala i često se boje da ne padnu.

Najviše vole sat TZK-a u učionici jer tad radimo nešto potpuno drukčije – katkad zumbu, katkad vježbe istezanja (dječja joga), zatim se igramo balonima. Tada njihovoj sreći nema kraja.

Zasad uživam, a na tim ću se dobrim temeljima pripremiti za dalje.

Sretno svima u 2018. godini!

…………………….

Sandra VUK | OŠ Sveta Nedelja | https://sites.google.com/site/prvibsvetanedelja/  | UHURN Zvono

………..

Kolumna je utemeljena na osobnom iskustvu i gledištima kolumnista i ne mora izražavati mišljenja uredništva Školskog portala i Školske knjige.